بهای طلا به ۱۵۷۸ دلار در هر اونس رسید

۰۲م اسفند ،

بینا- با نزدیک شدن به آغاز نشست بانک مرکزی آمریکا و روی آوردن سرمایه گذاران به فروش طلا ، بهای طلا و فلزات گرانبها روز چهارشنبه به پایین ترین سطح در هفت ماه قبل رسید.
به گزارش بینا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با یک ممیز شش دهم درصد کاهش به پایین ترین سطح خود از ژوئیه قبل رسید و روز چهارشنبه ۱۵۷۸ دلار و ۶ سنت داد و ستد شد.
نشانه های بهبود افقهای اقتصادی در جهان سبب شد روز چهارشنبه ارزش بورسهای جهانی به بالاترین سطح در چند سال قبل افزایش یابد و به دنبال آن فلزات گرانبها جذابیت کمتری پیدا کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز ، دانیل بریپنر تحلیلگر دویچه بانک گفت :« این احساس به وجود آمده است که خرید سهام بهترین سرمایه گذاری است و اوضاع اقتصادی رو به ثبات است.»
وی افزود :« در این شرایط سوالهایی دربارهٔ نقش طلا به وجود آمده است.»
بهای هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه آوریل یک و نیم درصد کاهش یافت و به ۱۵۷۹ دلار و ۸۰ سنت رسید. سرمایه گذاران منتظر تازهترین تصمیمهای بانک مرکزی آمریکا دربارهٔ سیاستهای پولی می باشند که ساعت نوزده به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد. تصمیمات این بانک در سالهای اخیر افزایش بهای طلا را به دنبال داشته است.
با کاهش بهای طلا و نگرانی دربارهٔ عرضه پلاتین آفریقای جنوبی ، بهای هر اونس پلاتین نیز روز چهارشنبه با سه ممیز سه دهم درصد کاهش به ۱۶۳۲ دلار رسید که پایین ترین سطح در پنج هفته قبل بود.
بهای هر اونس پالادیوم نیز با سه ممیز نه دهم درصد کاهش به ۷۳۱ دلار و ۷۲ سنت رسید.
بهای هر اونس نقره نیز با حدود سه درصد کاهش به ۲۸دلار و ۴۶ سنت رسید که پایین ترین سطح از بیست اوت قبل به شمار می رود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.