بهبود متغیرهای بورس تهران در اولین روز کاری هفته

شنبه ۱۰ تیر – ۰۴:۵۳:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با غلبه تقاضا بر عرضه در تالار شیشه‌ای رخ داد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- با فروکش کردن جو روانی غالب بر بازار در روزهای اخیر و آغاز حمایت های جدی و هم جانبه بزرگان از بازار سهام،، تالار شیشه ای امروز پس از چندین روز کاهش‌ پیاپی، شاهد بهبود چشمگیر متغیرهای کلیدی بورس، ازجمله شاخص‌ها بود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، بورس تهران امروز پس از یک دوره اصلاحی که باعث جذاب شدن قیمت ها شده بود، با فشار تقاضا و افزایش اقبال مواجه شد تا جایی که اکثر نمادهای بازار در روز جاری با رشد قیمت و صف خرید مواجه بودند تا در نهایت شاخص کل بورس با رشد ۱۱۶ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۱۷۰ واحد برسد.
شاخص صنعت نیز در جریان معاملات مثبت امروز ۱۱۲ واحد بالا رفت و عدد ۱۹ هزار و ۹۷۱ واحد را تجربه کرد.
شاخص ۵۰ شرکت فعالتر رشدی ۴ واحدی را تجربه کرد. شاخص های بازار اول و دوم در جریان معاملات امروز به ترتیب ۷۹ و ۲۸۰ واحد افزایش را شاهد بودند. در پایان معاملات امروز شاخص بازار اول به رقم ۲۰ هزار و ۹۴۴ واحد و شاخص بازار دوم به عدد ۳۴ هزار و ۱۱ واحد رسید.
همچنین امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، گل گهر، پتروشیمی خارک، چادرملو، فولاد مبارکه، مپنا، پالایش نفت بندرعباس و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت ر ا بر شاخص ثبت کردند و نماد سایپا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت.
معامله گران امروز ۱۵۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۳۶۵ میلیارد ریال در ۱۲هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.
گفتنی است، بیشترین توجه بازار به روند معاملات بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، کالسیمین، ایران ترانسفو، پتروشیمی اصفهان و ذوب آهن بود که باعث شد این نمادها لقب پر بیننده ترین نمادهای بازار را از آن خود کنند.
همچنین از ۱۵۵ میلیون سهمی که امروز در بازار معامله شد بیشترین حجم معاملات به نمادهای حق تقدم صنایع پتروشیمی کرمانشاه، حق تقدم حمل و نقل پتروشیمی، ایران ترانسفو، حق تقدم تولیدی شیشه رازی، حق تقدم ماشین سازی اراک، بانک پاسارگاد، سایپا، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر و فولاد مبارکه اصفهان اختصاص داشت.
هرچند در بازار امروز اکثر نمادهای معاملاتی با رشد قیمت مواجه شدند اما ۱۰ نماد برتر و صدرنشنین بازار امروز که بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند حق تقدم ماشین سازی اراک، کشت و صنعت پیاذر، شکر شاهرود، شیشه قزوین، تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، کنترل خوردگی تکین کو، فرآوری مواد معدنی، بیسکویت گرجی، مارگارین و گسترش نفت و گاز پارسیان بودند.
همچنین سهامداران طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی کرمانشاه، کالسیمین، توسعه معادن روی، پتروشیمی اصفهان، مپنا، پتروشیمی کرمانشاه، گسترش نفت و گاز پارسیان، ماشین سازی اراک و حفاری شمال تشکیل دادند.
در این میان قعر جدول بازار امروز نیز به نمادهای حق تقدم صنایع پتروشیمی کرمانشاه، قند مرودشت، لامیران، گروه صنایع بهشهر ایران، تکنوتار، پارس مینو، کاشی و سرامیک سینا، پمپ سازی ایران، کاربراتور ایران و نوسازی و ساختمان تهران اختصاص یافت که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
همچنین سهامداران نمادهای بانک اقتصاد نوین، سرمایه گذاری البرز، بانک صادرات، قند مرودشت، گروه صنعتی ملی، قند تربت جام، کاشی اصفهان، قند شیرین و آلومتک طولانی ترین صف های فروش را برای این نمادها تشکیل دادند.
در نهایت بازار امروز شاهد رشد ارزش روز خود نیز بود به طوریکه در پایان معاملات ارزش روز بازار به یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۰ میلیارد ریال رسید.
 
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۳۰۱۶۵۳۲۵۸۵۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.