بهترین رتبه ایران در المپیک / رتبه تاریخی ایران در المپیک ۲۰۱۲

به گزارش ممتاز نیوز ؛ ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن با ۷ مدال طلا توانست بهترین رنتبه تاریخش در المپیک را کسب کند. ۷ طلایی که ۳ تای آن از کشتی فرنگی بدست آمد. رشته ای که در همه حضورهای مان در المپیک حتی یکبار هم موفق به کسب طلا از آن نشده بودیم.

به هر روی حالا ایران در المپیک لندن بهترین نتیجه تاریخش را گرفت و از لحاظ رتبه‌بندی مدال‌ها در جایگاه دوازدهم قرار گرفت، بهترین رتبه ایران پیش از این مربوط به المپیک ۱۹۵۶ ملبورن بود که توانسته بود جایگاه چهاردهم را از آن خود کند.

ایران در طی مسابقات ۴ مدال طلا کسب کرده بود اما مدالهای طلای ایران پس از پایان مسابقات هم ادامه یافت و با طلای هفتم، رتبه دست نیافتنی ورزش ایران در المپیک لندن رقم خورد.

با وجود پایان المپیک ۲۰۱۲، همچنان تبعات المپیک لندن ادامه داشت و با اعلام مثبت شدن دوپینگ ۴ وزنه‌بردار دسته ۹۴ کیلوگرم، مدال طلای این وزن به سعید محمدپور رسیده‌است.

سعید محمدپور وزنه‌بردار کشورمان در المپیک ۲۰۱۲ به عنوان پنجمی رسیده بود اما به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ۴ وزنه‌برداری که بالاتر از او بودند، مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم به محمدپور رسید. نفرات ششم و هفتم هم دوپینگ کرده بودند!

چندی بعد نیز جواب آزمایش دوپینگ وزن بردار دسته ۸۴+ کیلوگرم روس که در دسته کیانوش رستمی قرار داشت و به مدال طلا دست یافته بود مثبت اعلام شد و مدال برنز کیانوش رستمی به مدال نقره تبدیل و مدالهای ایران خوشرنگ تر شد و کاروان ایران به رده پانزدهم صعود کرد اما اتفاقات به همین‌جا هم ختم نشد و با مثبت اعلام شدن دوپینگ تایمازوف در دسته سنگین‌وزن کشتی آزاد، طلای این وزن به کمیل قاسمی رسید تا رده ایران باز هم صعود کند و به رده سیزدهم جدول کلی مدالها برسد.

در سال ۲۰۱۹ با بررسی‌های کمیته ضد دوپینگ کمیته بین‌المللی المپیک تخلف آرتور تایمازوف، قهرمان نامدار ازبکستان در استفاده از ماده نیروزای استانازول محرز شده و ۲ طلای المپیک او در سال‌های ۲۰۰۸ (پکن) و ۲۰۱۲ (لندن) از او پس گرفته شد و همچنین دوپینگ داویت مودزماناشویلی، کشتی‌گیر گرجستانی که نایب قهرمان مسابقات شده بود نیز مثبت اعلام شد؛ طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی با حذف او از جدول مدالها، کمیل قاسمی از ایران برنده جدید مدال طلا شد.

همچنین تست دوپینگ اولکسی تروختی وزنه‌بردار دسته ۱۰۴ کیلوگرم اوکراین مثبت اعلام شد و بدین ترتیب مدال نقره نواب نصیر شلال به طلا تبدیل شد.

بهترین رتبه ایران در تاریخ المپیک / رتبه ایران در المپیک ۲۰۱۲

رتبه های ایران در تاریخ المپیک

المپیک ۱۹۴۸ لندن
مقام: ۳۶
مدال ها: یک مدال برنز

المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی
مقام: ۳۰
مدال ها: ۳ مدال نقره، ۴ مدال برنز

المپیک ۱۹۵۶ ملبورن
مقام: ۱۴
مدال ها : دو مدال طلا، ۳ مدال نقره المپیک ۱۹۶۰ رم
مقام: ۲۸
مدال ها: ا مدال نقره، ۳ مدال برنز ،

المپیک ۱۹۶۴ توکیو
مقام: ۳۴
مدال ها: ۲ برنز

المپیک : ۱۹۶۸ مکریکو سیتی
مقام:۱۹
مدال ها: سه مدال طلا،‌ یک مدال نقره و دو مدال برنز

المپیک ۱۹۷۲ مونیخ
مقام:۲۸
مدال: دو مدال نقره، یک مدال برنز

المپیک ۱۹۷۶ موونترال
مقام:۳۶
مدال ها: یک مدال نقره، یک مدال برنز

المپیک ۱۹۹۸ سئول
مقام: ۳۶
مدال ها: یک مدال نقره

المپیک ۱۹۹۲ بارسلون
مقام:۴۴ مدال ها: یک مدال نقره، دو مدال برنز،

المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا
مقام۴۳
مدال ها: یک مدال طلا، یک مدال نقره، یک مدال برنز

المپیک ۲۰۰۰ سیدنی
مقام : ۲۷
مدال ها: سه مدال طلا، یک مدال برنز،

المپیک ۲۰۰۴ آتن
مقام: ۲۹
مدال ها: دو مدال طلا، دو نقره و دو مدال برنز

المپیک ۲۰۰۸ پکن
مقام: ۵۱
مدال ها: یک مدال طلا، یک مدال برنز.

المپیک ۲۰۱۲ لندن
مقام: ۱۷
مدال ها: چهار مدال طلا، شش مدال نقره و دو مدال برنز.

المپیک ۲۰۱۶ ریو
مقام ۲۵
مدال ها: سه مدال طلا، یک مدال نقره و چهار مدال برنز.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.