بهترین “گوشی های آندرویدی” + مشخصات

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: با گشتی در دنیای اینترنت می توانید با بهترین گوشی های هوشمند آندرویدی آشنا شوید. برخی از آن ها هنوز وارد بازار نشده اند و برخی دیگر را شاید خودتان هم داشته باشید.

  این روزها بازار معرفی و مقایسه بهترین گوشی های آندرویدی داغ است. بر اساس یکی از معتبرترین مقایسه ها بهترین گوشی های بازار در حال حاضر شامل این موارد است.

۱٫ سامسونگ گلکسی نوت ۳: نوت ۳ فبلتی است که با قلم دیجیتالش محبوب شده است. تنها چیزی که ممکن است ملال آور باشد، احساس پلاستیکی بودن آن است که با پوست چرمی می توان این احساس را تغییر داد.

مشخصات دستگاه: آندروید جلی بین ۴٫۳، پردازنده چهار هسته ای اسنپ دراگون ۸۰۰ با سرعت ۲٫۳ گیگاهرتز، نمایشگر ۵٫۷ اینچی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، ۳۸۸ppi/ 32 گیگ حافظه داخلی، ۳ گیگ رم، قلم دیجیتال، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین دوم ۲ مگاپیکسل، پشتیبانی نسل چهارم شبکه موبایل LTE، اتصالات NFC و اسلات برای اضافه کردن حافظه.

۲٫ اچ تی سی وان: اگر علاقه مند به تجربه آندروید به صورت ملموس هستید اچ تی سی وان را از دست ندهید. با گلکسی اس ۴ خیلی فرق ندارد. به پردازنده کوآلکوم اسنپ دراگون ۶۰۰ ، ۲ گیگ رم و نمایشگر ۱۰۸۰، مجهز است اما فرق عمده آلومینیمی بودن اچ تی سی وان و پلاستیکی بودن اس ۴ و نیز وجود Sense در اچ تی سی وان است که آن را منحصربه فرد کرده است.

مشخصات اچ تی سی وان در یک نگاه: آندروید جلی بین با رابط کاربری Sense، پردازنده کوآلکوم اسنپ دراگون ۶۰۰ با سرعت ۱٫۷ گیگاهرتز، نمایشگر سوپر ال سی دی ۴٫۷ اینچی، ۴۶۸ppi (بالاتر از نوت ۳) / دوربین ضعیف ۴ مگاپیکسلی و دوربین ۲٫۱ مگاپیکسلی جلو، حافظه ۳۲ گیگ.

۳٫ سامسونگ گلکسی اس ۴: این گوشی در حال حاضر یکی از بهترین های آندرویدی بازار است که پردازنده خوب و باتری قابل تعویض دارد و از آن به جای ریموت کنترل می توان استفاده کرد. البته بدنه پلاستیکی دارد.

مشخصات عمومی دستگاه: جلی بین آندروید ۴٫۲٫۲، پردازنده ۴ هسته ای اسنپ دراگون ۱٫۹ گیگاهرتزی و یا ۸ هسته ای ۱٫۶ گیگاهرتزی، نمایشگر ۵ اینچی super AMOLED ،۴۴۱ppi، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی جلو، حافظه داخلی ۱۶،۳۲؛۶۴ گیگ، اسلات برای اضافه کردن حافظه.

۴. سونی اکسپریا زد اولترا: این گوشی هوشمند جدید در فهرست بهترین ها با شفافیت نمایشگر و کیفیت تصویری بی نظیر است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن ویدئوها را به صورت HDR ضبط و پخش می کند و به کاربرانی که علاقه مند به داشتن ویدئوی با کیفیت از طریق موبایل هستند، این گوشی پیشنهاد می شود. البته فراموش نشود که تا یک متر زیر آب به مدت ۳۰ دقیقه هیچ اتفاقی برایش نمی افتد و ضد آب ساخته شده است.

دیگر مشخصات گوشی بدین شرح است: آندروید جلی بین ۴٫۲، پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰ چهار هسته ای با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز، نمایشگر ۶٫۴ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل که موتور براویا موبایل ۲ روی آن نصب شده، حافظه داخلی ۱۶ گیگ، سازگار با ساعت هوشمند سونی و اسلات برای اضافه کردن حافظه.

۵٫ موتو ایکس موتورولا: معماری پردازنده ها روی موتو ایکس با همه گوشی ها فرق می کند. اغلب گوشی ها یک تراشه دارند که چند هسته روی آن تعریف شده است اما موتو ایکس ۴ تراشه دارد که ۸ هسته را در برمی گیرد و هر کدام یک کار خاص تعریف شده را انجام می دهند. این کار باعث قدرتمند شدن گوشی شده و آن را از دیگر گوشی های موجود در بازار متمایز کرده و سرعت و عملکرد و عمر گوشی را بالا برده است. دیگر مشخصات فنی دستگاه بدین شرح است: آندروید جلی بین ۴٫۲، سیستم پردازنده x8 موتورولا شامل دو هسته ای اسنپ دراگون ۴۰۰ با سرعت ۱٫۷ گیگاهرتز، جی پی یوی آدرنو ۳۲۰، ۲ پردازنده کم مصرف برای زبان و محاسبات موضوعی، نمایشگر ۴٫۷ اینچی super AMOLED با کیفیت ۷۲۰p و اچ دی، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگ، شارژ بی سیم و اتصالات NFC.

۶٫ سامسونگ گلکسی مگا: فبلت ۶٫۳ اینچی سامسونگ است که مانند تبلت از آن استفاده می شود.

مشخصات فنی دستگاه بدین شرح است: جلی بین ۴٫۲٫۲، پردازنده چهار هسته ای ۱٫۷ گیگاهرتزی، نمایشگر ۶٫۳ اینچی ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسل و ۱٫۹ مگاپیکسل، حافظه داخلی ۱۶ گیگ، باتری قابل تعویض ۳۲۰۰mAh، اسلات برای اضافه کردن حافظه و NFC.

۷٫ جی ۲: یک فبلت متفاوت و مقاوم با مشخصات فنی که در ادامه ذکر می شود: آندروید جلی بین ۴٫۲٫۲، پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰ چهار هسته ای ۲٫۲۶ گیگاهرتزی، نمایشگر ۵٫۲ اینچی فول اچ دی ۱۰۸۰ / ۴۲۳ppi، دوربین ۱۳ مگاپیکسل و دوربین جلوی ۲٫۱ مگاپیکسلی و حافظه ۱۶ و ۳۲ گیگ.

۸٫ گوگل نکسوس ۵: بهترین و بهینه ترین آندروید را روی این گوشی که مخصوص گوگل است، مشاهده می کنید. آندروید کیت کت ۴٫۴ روی آن نصب شده است تا گوگل گوشی خود را با سرعت و عملکرد بالا به دست کاربران برساند. مقاومت و عمر بالا ۲ ویژگی این گوشی منحصربه فرد است.

دیگر مشخصات فنی دستگاه بدین شرح است: آندروید ۴٫۴ کیت کت، پردازنده ۲٫۲۳ گیگاهرتزی چهار هسته ای اسنپ دراگون ۸۰۰، نمایشگر ۴٫۹ اینچی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، ۴۴۵ppi ، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگی، اسلات برای اضافه کردن حافظه ندارد (بهتر است ۳۲ گیگی آن را بخرید).

مقایسه نهایی

هر یک از گوشی های معرفی شده یک ویژگی خاص دارند، به عنوان مثال به کاربرانی که دنبال آندروید خالص با عملکرد بالا می گردند، نکسوس ۵ و موتو ایکس پیشنهاد می شود. اچ تی سی هم آندروید را به راحتی اجرا می کند. موتو ایکس معماری پردازنده متفاوتی نسبت به بقیه دارد که عملکرد گوشی را هنگام استفاده از اپ های مختلف بالا برده است. اگر شفافیت تصویری و ویدئویی با کیفیت بالا می خواهید باید به سراغ اکسپریا بروید که در این عرصه بهترین است.اگر هم دنبال قلم دیجیتال هستید که برای راحتی کار با اپ ها و نوشتن ایجاد شده است، به سراغ نوت ۳ بروید. اگر خواهان یک فبلت شیک و در عین حال کارآمد هستید، به سراغ ال جی جی ۲ بروید و برای یک گوشی زیبا و در عین حال فلزی در بین آندرویدی ها با عملکرد بالا نیز می توانید روی اچ تی سی حساب کنید.


آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.