بهداد سلیمی و همسرش + عکس

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

بهداد سلیمی که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۱ پاریس، وزنه ۲۱۴کیلویی را مهار کرد تا رکورد جهان یک کیلوگرم افزایش پیدا کند، برای آغاز رقابت امشب خود با وزنه ۲۰۱ کیلوگرم آغاز کرد که موفق به مهار آن شد.

به گزارش «تابناک»، سلیمی در حرکت دوم، وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم نیز وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر برد.

بنا بر این گزارش، در حرکات دوضرب، سلیمی که در قهرمانی جهان در حرکات دوضرب ۲۵۰ کیلوگرم را مهار کرده و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود، کار خود را در المپیک با وزنه ۲۴۷ کیلویی آغاز کرد. وی در حرکت دوم، وزنه ۲۶۴ را که رکورد جهان و المپیک است انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد و از زدن حرکت سوم خودداری کرد و طلای این وزن را از آن خود نمود.
 
همچنین سجاد انوشیروانی که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۱ پاریس با وزنه ۱۹۸ کیلویی به مدال برنز رسیده بود، امشب در المپیک، کار خود را در یک ضرب با مهار این وزنه آغاز کرد.
وی برای حرکت دوم خود از پس مهار ۲۰۴ کیلویی برنیامد اما در بار سوم این وزنه را مهار کرد.
در رقابت‌های دوضرب نیز وی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرم در حرکت اول کار را آغاز کرد. سجاد در حرکت دوم، وزنه ۲۴۵ را درخواست کرد که با موفقیت آن را بالای سر برد.

وی در حرکت سوم وزنه ۲۵۱ را برگزید که موفق به مهار آن نشد، ولی با مجموع ۴۴۹ کیلوگرم به کار خود پایان داد و صاحب گردن آویز نقره شد.

وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران به راحتی مدال طلای المپیک و عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد.
سلیمی هم در‌‌ همان حرکت اول به رکورد ۴۵۵ کیلوگرم رسید و طلا گرفت.

گفتنی است بهداد سلیمی در پایان حرکات یک ضرب با رکورد ۲۰۸ به دلیل افزایش وزن نسبت به حریف روسی در رتبه دوم قرار گرفت.

در حرکت یک ضرب، وزنه بردار ملی پوش ۲۳ ساله ایران در حرکت اول خود وزنه ۲۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد و سپس وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را به سادگی مهار کرد.
قوی‌ترین مرد جهان در حرکت سوم خود وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر برد تا به استقبال حرکات دو ضرب برود.

در حرکت یک ضرب، «روسلان آلبگوف» از روسیه با ثبت رکورد ۲۰۸ کیلوگرم و وزن کمتر نسبت به «بهداد سلیمی» در صدر ایستاد و «سجاد انوشیروانی» دیگر وزنه بردار کشورمان با ۲۰۴ کیلوگرم در رتبه سوم قرار گرفت.

تیم ملی وزنه برداری مردان ایران با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز به مقام سوم مسابقه‌های وزنه برداری مردان بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن دست یافت.

Persianv.com At site

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر چهارشنبه ۱۸ مرداد   مشاهده : ۸۹   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز -عکس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.