بهره‌برداری آزمایشی از فاز نخست خط ۵ اتوبوس‌های BRT از فردا

386d48cac547db5c7e1881e1ce7e9239.jpg

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: فاز نخست خط ۵ اتوبوس‌های تندرو حدفاصل پایانه علم صنعت تا میدان آرژانتین از فردا مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، مهندس پیمان سنندجی افزود: فاز نخست خط ۵ اتوبوس های BRT که از پایانه علم و صنعت آغاز می شود و تا میدان آرژانتین ادامه دارد، حدود ۱۱ کیلومتر است و در این بخش از مسیر ۱۰ ایستگاه احداث شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود در روزهای نخست بهره برداری از فاز نخست این پروژه ، روزانه ۷۰ هزار مسافر توسط این خط جابه جا و به مرور بر تعداد مسافران افزوده شود.

سنندجی با تاکید براینکه خط ۵ اتوبوس های تندرو که خط شرقی- غربی است، یکی از مهمترین خطوط این سامانه خواهد بود گفت: این خط می‌تواند جاذب بسیاری از سفرهای روزانه در تهران باشد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت:با توجه به ترافیک بسیار سنگین صبح گاهی و عصرگاهی در بزرگراه رسالت، راه‌اندازی خط ۵ اتوبوس‌های BRT در این مسیر می‌تواند مشکلات شهروندان برای تردد سریع و راحت در این بزرگراه را تا حد زیادی رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به شهروندان در خط ۵ اتوبوس‌های تندرو در مرحله نخست توسط ۱۰۰ دستگاه اتوبوس (۵۰ اتوبوس دوکابین و ۵۰ اتوبوس تک کابین) صورت خواهد گرفت اما به مرور و با افزایش تعداد مسافران تعداد اتوبوس‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.