بهره‌گیری سیاسی “مریم رجوی” از حمله به کمپ لیبرتی/ فرصتی برای صدور بیانیه‌های دروغین

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به نظر می‌رسد “مریم رجوی” و دوستان با اصرار به ماندن ساکنان لیبرتی در عراق به دنبال حفظ ساختار فرقه‌ای و در عین حال بهره‌برداری سیاسی از حملاتی است که به کمپ این گروهک تروریستی در عراق می‌شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، کمپ لیبرتی پنج شنبه شب گذشته هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت.

در حمله به این کمپ که حدود سه هزار نفر از اعضاء گروهک تروریستی منافقین را در خود جای داده است، ۳ نفر کشته و حدود پنجاه تن زخمی شده‌اند.
 
“جیش‌المختار” از گروه‌های شبه نظامی عراق مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است؛ “واثق البطاط” سخنگوی این گروه در گفتگو با رویترز اعلام کرده که آنها قبل از این بارها از دولت عرق خواسته بودند که اعضاء گروهک تروریستی منافقین را از عراق خارج کند، اما اعضاء این گروهک همچنان در خاک عراق به سر می برند.

اظهارت “واثق البطاط” نشان می‌دهد که حمله به کمپ گروهک تروریستی منافقین به دلیل ادامه حضور آنها در خاک عراق صورت گرفته است.
 
“جیش المختار” تنها گروهی نیست که خواهان اخراج اعضاء گروهک تروریستی منافقین از عراق است، تا قبل از این کشاورزان و مردم منطقه الخالص که زمین‌های کشاورزی آنها از سوی این گروهک تروریستی غضب شده و به پادگان اشرف اضافه شده بود، بارها با برگزاری تجمع و تظاهرات خواستار اخراج منافقین شده بودند.

علاوه بر این بازماندگان قربانیان قتل عام کردها و شیعیان به وسیله ارتش آزادی‌بخش ملی، وابسته به گروهک تروریستی منافقین با جمع‌آوری اسناد و مدارک دخالت این گروهک تروریستی در کشتار مردم عراق در جریان قیام‌های سال ۱۹۹۱ همواره به دنبال محاکمه عاملان این جنایت‌ها بوده‌اند.
 
تلاش‌های آنها در سال ۲۰۰۸ میلادی به صدور حکم محکومیت عده‌ای از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین منجر شد؛ بر اساس این حکم ۳۸ تن از اعضاء منافقین به دلیل قتل عام شیعیان و کردها در جریان قیام‌های سال ۱۹۹۱  به جنایت جنگی محکوم شدند، اما این حکم به دلیل فشار آمریکا و دول غربی هرگز به اجرا در نیامد.
 
در همین حال دولت عراق در طول سال‌های اخیر در راستای پاسخ دادن به خواست افکار عمومی، تلاش زیادی به عمل آورده است تا با دخالت دادن و مساعدت نهادهای حقوق بشری و تحت نظارت سازمان ملل موضوع خروج اعضاء گروهک تروریستی منافقین از خاک این کشور به شکل مسالمت‌آمیز حل کند اما کارشکنی عوامل این گروهک تروریستی همواره مانع تحقق این امر شده است.  

عوامل گروهک تروریستی منافقین، همواره خواهان ادامه حضور غیر قانونی در عراق هستند؛ این در حالی است که عراق کشوری امن نیست و در همین چند روز گذشته ده‌ها نفر در حملات مختلف بمب‌گذاری در این کشور کشته شده‌اند.
 
در حقیقت با وجود ناامنی در عراق و همچنین تنفر افکار عمومی عراقی‌ها از حضور منافقین در این کشور به دلیل جنایاتی که این گروه در حقوق آنها مرتکب شده است، “مریم رجوی” و دوستان همچنان مصر هستند که ساکنان لیبرتی را در خاک عراق نگه دارند.

سوال اساسی اینجاست که وقتی “مریم رجوی” سرکرده گروهک تروریستی منافقین که می‌تواند خود را به طور مخفیانه و البته با صرف هزینه‌های بالا به کشورهای امن منتقل کند، چرا باید سه هزار عضو این گروهک تروریستی را در شرایط امنیتی شکننده در عراق نگه دارد؟ 

به نظر می‌رسد “مریم رجوی” و دوستان با اصرار به ماندن ساکنان لیبرتی در عراق به دنبال حفظ ساختار فرقه‌ای و در عین حال بهره‌برداری سیاسی از  حملاتی است که به کمپ این گروهک تروریستی در عراق می‌شود.

در واقع سرکردگان گروهک تروریستی منافقین تلاش می‌کنند با ادامه حضور در عراق ساختار فرقه‌ای این گروه را حفظ کنند زیرا به خوبی می‌دانند در صورت انتقال اعضاء در قالب دسته‌ها و گروه‌های چند صد نفره به نقاط مختلف، دیگر امکان برقراری مناسبات فرقه‌ای سابق وجود نداشته و لذا گروهک کاملا از هم می‌‌پاشد.

به همین دلیل آنها به دنبال این هستند تا وقتی که نقطه‌ای دیگر برای اسکان دسته جمعی این سه هزار نفر پیدا نکرده‌اند در خاک عراق باقی بمانند.
 
در پی همین سیاست، بر اساس گزارش‌ها، عوامل این گروهک تروریستی با برخی نمایندگان مجلس کشور اردن رایزنی کرده‌اند که صحرایی در این کشور برای اسکان این افراد اختصاص داده شود.

از طرفی حمله به کمپ لیبرتی به “مریم رجوی” و دوستان فرصت می‌دهد پشت سر هم بیانیه بدهند و همه را به خاطر این اتفاقات محکوم کنند و دست آخر با مظلوم‌نمایی به دیدار حامیانشان بروند و این بار لابد برای احداث دیوارهای بتونی در لیبرتی طلب پول کنند.
 
در این میان این ساکنان لیبرتی هستند که قربانی اهداف سیاسی و فرقه‌ای سرکردگان گروهک تروریستی منافقین می‌شوند.

همین موضوع ضرورت دخالت نهادهای حقوق بشری برای اعمال فشار جهت سرعت بخشیدن به روند خروج اعضاء این گروهک تروریستی از خاک عراق را دو چندان کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.