بهروز سبط : مسافرکشی می‌کنم اما از سینما دست نمی‌کشم!

ممتازنیوز:

IMG13505732

بهروز سبط کارگردان سینمای مستند از مشکلات مالی پیش‌روی فیلمسازی گفت و از تدوین فیلم کوتاه “ملودی پرواز” با موضوع کشمکش یک برادر و خواهر خبر داد.

بهروز سبط رسول که پیش از این فیلم کوتاه “قرار عاشقی” با موضوع دفاع مقدس را ساخته است درباره جزئیات تازه‌ترین فیلم کوتاه خود به خبرنگار مهر گفت: فیلم کوتاه “ملودی پرواز” در ژانر اجتماعی ساخته شده است و درباره کشمکش خواهر و برادری است که پدرشان برای آنها ایجاد کرده و در پی این اختلاف داستان شکل می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در این فیلم کوتاه سیاوش خادم‌حسینی و مریم‌السادات شجاعی که هر دو از بازیگران تئاتر هستند در نقش این خواهر و برادر بازی می‌کنند.

این کارگردان در ادامه صحبت های خود با اشاره به فعالیت‌هایش در زمینه نگارش کتاب گفت: در حوزه ادبیات کوتاه هشت کتاب تالیفی دارم و در حوزه سینمای دفاع مقدس هم ۲ رمان نوشته ام که آخرین رمانم با عنوان “قلندر” به چاپ سوم رسید.

سبط رسول متذکر شد: اما به دلیل علاقه زیادی که به ساخت فیلم داشتم از سال ۸۷ با ساخت اولین فیلم مستند به نام “قرار عاشقی” که درباره دفاع مقدس بود وارد عرصه فیلمسازی شدم که از شبکه ۲ سیما پخش شد.

وی با اشاره به مستند “خنیاگر عاشق” توضیح داد: این مستند سال گذشته نامزد جایزه جشنواره وارش شد. فیلم درباره زندگی یکی از اساتید موسیقی نواحی مازندران است. علاقه به فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر در من در حالی شکل گرفت که رشته اصلی‌ام مهندسی صنایع است و در این زمینه هم کسب درآمد می کنم.

کارگردان فیلم کوتاه “قرار عاشقی” در ادامه پاسخ به این که حرفه اصلی او در حوزه صنعت است به چه دلیل فعالیت های فرهنگی و هنری انجام می دهد؟ گفت: من بیش از اینکه خود را صنعتگر بدانم یک هنرمند و هنردوست هستم. اما آنچه مسلم است در فعالیت های هنری تضمینی برای اداره زندگی نیست. تا کنون هیچ حمایتی از سوی هیچ سازمان و نهادی نشده‌ام و هنوز بابت فیلم “قرار عاشقی” که کار اولم بوده از شبکه دو طلب دارم.

این کارگردان تاکید کرد: هزینۀ همه فیلم‌هایی که ساخته ام از کار مهندسی به دست آوردم. خیلی جالب است در مازندران فیلم ساختم کاندید جایزه شدم از بهترین استاد موسیقی آنها فیلم ساختم و حتی در وزارت ارشاد ساری از من تشکر کردند که در مورد ایشان فیلم ساختم و قول حمایت دادند ولی هیچ نکردند. تا به کی باید سر خم کنم تا از من حمایت کنند و هیچی به هیچی. مهندسی که خوب است اگر بتوانم مسافرکشی می کنم ولی دست از سینما نمی کشم و هنر را رها نمی کنم.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس در پایان با اشاره به فعالیت‌های آتی خود گفت: پس از پایان فیلم کوتاه “ملودی پرواز” بلافاصله سوژه ای که قبلا تحقیقات آن انجام شده و مستندی در مورد دفاع مقدس است، شروع می‌کنم.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.