بهینه سازی و افزایش سرعت پیسی با Easeuse

پاکسازی و بهینه سازی سیستم بسیار مفید است و تاثیر بسزایی روی عملکرد کامپیوتر می گذارد. بسیاری از کاربران نرم افزار های مختلف بهینه سازی را دانلود و نصب می کنند تا عملکرد کلی سیستم آنها افزایش یابد و علاوه بر این پاکسازی سیستم به طور منظم انجام شود. EaseUS CleanGenius یک برنامه کاربردی برای ویندوز است که پاکسازی، بهینه سازی و مسائل مربوط به عملکرد و نگهداری سیستم را ارائه می دهد. از ویژگی های دیگر این نرم افزار، می توان به پشتیبان گیری از درایو ها، غیر فعال کردن منیجر ها، رمز گذاری فایل ها/رمزگشایی، یافتن پوشه های خالی، پاره پاره کننده فایل ها، خاموش کننده زمانبندی و … اشاره کرد.

نرم افزار، دارای محیط کاربری جداب و گرافیکی است که بخش اسکن سیستم را در سمت چپ ارائه می دهد و در سمت راست بخش محافظت از حریم شخصی کاربران قرار دارد. به غیر از اینها امکان افزایش سرعت نیز در این نرم افزار قرار دارد.

در صفحه اصلی نرم افزار با گزینه اسکن سریع و اسکن کامل روبرو هستید. اسکن سریع؛ شامل پاک کننده فایل های اضافی و شورتکات، بهینه سازی سیستم و حفظ حریم خصوصی است. در حالی که اسکن کامل شامل بهینه سازی شبکه و Disk فشرده سازی (دفراگ) درایو می شود. از هر نوع اسکن که استفاده کنید، می توانید فایل هایی که نیاز به نگهداری دارند را انتخاب کنید و بعد اسکن را شروع کنید. هنگامی که اسکن شروع می شود، تعدادی از مشکلات سیستم در طی این فرایند نشان داده می شود. با کلیک بر روی دکمه پاکسازی، بهینه سازی سیستمتان کامل می شود.

حفاظت از حریم شخصی کاربران، توربو بوست و جعبه نرم افزار، مجموعه ای از ۱۸ ابزار موجود در این برنامه است. در بخش حفاظت از حریم خصوصی، با گزینه هایی مربوط به حفاظت شخصی و گزینه های پاکسازی روبرو هستید که شامل حذف تاریخچه مرورگر، مسنجر، خدمات شبکه های اجتماعی، تاریخچه ویندوز، چند رسانه ای ها و … می شوند و مانند روش قبل مواردی که نیاز به حذف شدن ندارند را می توانید انتخاب کنید و بعد عملیات پاکسازی را شروع کنید.

با یک کلیک می توانید سیستم خود را توربو بوست (افزایش سرعت) کنید. قبل از اینکه عملیات را شروع کنید، بهتان اجازه داده می شود تا تنظیمات سیستم خود را انتخاب کنید. با کلیک بر روی توربو بوست، صفحه عملیات برای شما باز می شود و می توانید با استفاده از گزینه های مختلف سرویس های مختلف را غیر فعال کنید. همچنین از شما سوال می شود که توربو بوست در هنگام راه اندازی هر بار سیستم اجرا شود یا نه. فقط گزینه های مورد نیاز را انتخاب کرده و روی دکمه ادامه کلیک کنید تا پیکربندی سیستم شما سفارشی (Custom) شود.

تمام ویژگی های دیگر CleanGenius از بخش باکس نرم افزار در دسترس هستند. روی دکمه اصلی کلیک کنید تا تمام ویژگی های تب ها، تنظیم طبقاتی، بهینه سازی، پاکسازی و تعمیرات را مشاهده کنید. برگه بهینه سازی شامل مدیریت حافظه، مدیریت استارت آپ ها، یکپارچه سازی دیسک و غیر فعال کردن منیجر ها از دیگر قابلیت های این نرم افزار می باشند. تب پاکسازی شامل پاک کننده دیسک، از بین برنده فایل، جستجوگر فایل و جستجوگر پوشه های خالی است و تب تعمیر هم شامل میانبر های تمیز کننده، چک دیسک و پشتیبان گیری درایو ها است.

در پایان بیایید نگاهی کوتاه به ویژگی های موجود در جعبه نرم افزار بیندازیم.

مدیریت حافظه : حافظه فیزیکی برای فراهم کردن دسترسی سریع به همه اطلاعات لود شده است.

استارت آپ منیجر : محدوده برنامه های کاربری که در حال اجرا هستند.

یکپارچه سازی دیسک : برای افزایش سرعت کلی اطلاعات.

غیر فعال کردن منیجر ها : به شما اجازه می دهد تا اپلیکیشن ها را غیر فعال و یا حذف کنید.

پاک کننده دیسک : تمام فایل های اضافی را برایتان پیدا می کند و گزینه ای برای حذف و صرفه جویی در فضای دیسک را در اختیار تان می گذارد.

از بین برنده فایل ها: به شما کمک می کند تا به صورت ایمن به پاک کردن فایل های شخصی بپردازید.

جستجو گر فایل های مضاعف  به شما اجازه می دهد تا کامپیوتر را اسکن کنید و آنها را حذف کنید.

پوشه خالی یاب: اسکن کامپیوتر و پیدا کردن پوشه های خالی و حذف آنها.

پاک کننده میانبر ها:  اسکن و پاک نمودن تمام میانبر های غیر معتبر.

چک کردن دیسک:  اسکن دیسک های داخلی و قابل حمل برای یافتن خطاها و تعمیرات آنها.

منو فیکسر: مدیریت راست کلیک های ویندوز.

پشتیبان گیری درایور:  تهیه نسخه پشتیبان از تمامی درایور ها و ریستور آنها در وقتی دیگر.

تعیین کننده زمان های لوگ رایانه: به شما اجازه می دهد تا سیستم را برای خاموش کردن و یا راه اندازی مجدد برنامه ریزی کنید.

پروسه منیجر : ارائه اطلاعات در مورد برنامه ها و فرایند های که در حال اجرا بر روی کامپیوتر شما هستند.

شکاف دهنده پرونده ها : به شما اجازه می دهد تا فایل ها را به تکه های کوچکتری تقسیم کنید.

رمز گذاری فایل ها : کدگذاری و رمز گشایی فایل ها برای جلوگیری از استفاده غیر مجاز.

آنلاکر : آنلاک کردن فایل ها و پوشه های قفل شده توسط سیستم.

این ها ویژگی هایی بود که برای برنامه رایگان وجود داشت. اما نسخه ویژه (پولی) ۲۹٫۹۵ دلار قیمت دارد که شامل چند ویژگی خاص می شود؛ محافظت از سیستم در زمان آیدل بودن و خاموش بودن، راه انداری تربو بوست در شروع کار، پاک کردن حرائم خصوصی در استارت آپ، فشرده ساز و پاک کننده رجیستری ها و … .

و این بود آموزش امروز، امیدواریم لذت برده باشید. پس از دانلود این برنامه به ما بگویید که کار با آن چه طور بود و از نظر شما چه ایراداتی داشت. منتظر پاسخ های گرم تان هستیم.

منبع: Addictive Tips

مطالب مرتبط

  • ۳ بازی فوق العاده هیجان انگیز و اعتیاد آور برای آندروید
  • راهنمای نصب مکینتاش بر روی PC
  • Apple و استفاده از پردازنده های AMD به جای محصولات Intel
  • چگونه با مرورگر Chrome و کامپیوتر و گوشی، صفحات وب را برای مشاهده در گوشی بهینه کنیم
  • ۳ نکته ی کاربردی در استفاده از چند مانیتور برای یک کامپیوتر و نحوه‌ ی اتصال دو مانیتور به یک لپ تاپ

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.