به آمبولانس‌ها اعتماد کنیم

۲۰ آبان ،
ممتاز نیوز :آژیر می‌کشد، چراغ می‌زند، با بلندگو تلاش می‌کند تا راهی میان ترافیک سنگین خودروها باز کند، اما هیچ کدام از این کارها نتیجه نمی‌دهد و بالاخره راننده جلویی با پرخاشگری از خودرو خارج می‌شود و با راننده آمبولانس درگیر می‌شود.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از جام جم ؛ اینها قسمتی از درددل‌های رانندگان آمبولانس‌هاست که وظیفه‌ای خطیر به دوششان گذاشته شده، اما شلوغی خیابان‌ها و همکاری نکردن بعضی رانندگان، انجام وظیفه سختشان را با هزاران چالش مواجه کرده است.

حتی گاه بعضی رانندگان فکر می‌کنند که داخل آمبولانس‌ها بیماری وجود ندارد و راننده آمبولانس فقط برای این‌که راه خودش را باز کند، آژیر می‌زند، اما در بیشتر موارد نه فقط این طرز فکر بدبینانه واقعیت ندارد، بلکه حتی اگر داخل آمبولانس هم بیماری وجود نداشته باشد، باز هم سببی وجود ندارد که ما به راننده آمبولانس‌ها راه ندهیم و مسیر حرکت را برایشان باز نکنیم.

شاید در داخل آمبولانس بیماری وجود نداشته باشد، اما ممکن است همان آمبولانس خالی باید به بیماری اورژانسی برسد تا او را برای مداوا به بیمارستان منتقل کند.نباید از یاد ببریم که احتمال بروز بیماری اورژانسی برای هر شهروندی وجود دارد و امکان دارد هر کدام از ما روزی به آمبولانس نیازمند شویم و در واقع، اعتماد کردن به راننده‌های آمبولانس و همکاری کردن با آنان، احترام گذاشتن به جان و سلامت خود و همنوعانمان است.

البته گاهی بعضی رانندگان از مسیر حرکت آمبولانس‌ها سوءاستفاده کرده و در حقیقت تلاش می‌کنند تا به هر طریقی که شده، خودرویشان پشت سر آمبولانس‌ها قرار بگیرد تا آنها هم از مسیر باز شده استفاده کنند.

گرچه باید با این گونه رانندگان متخلف که نظم حرکت خودروها را به هم می‌ریزند و حقوق سایر رانندگان را تضییع می‌کنند، برخورد قانونی شود، اما هیچ کدام از این سوءاستفاده‌ها نباید همکاری ما با این خودروهای حیات‌بخش را تحت‌الشعاع قرار دهد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.