به بهانه موفقیت تیم ملی فوتسال بانوان

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – عباس رضوی*

به مناسبت موفقیت ارزشمند فوتسال بانوان ایران لازم دیدم اشاراتی به فوتبال زنان سوئد داشته باشم .
شاید در این رهگذر برای فوتبال زنان ایران مفید واقع شود .تیم ملی فوتبال زنان سوئد در کمپینگ خود را برای فینال جام ملتهای اروپا در مقابل دانمارک آماده می کند .این تیم در دیداری دوستانه دیروز در مقابل تیم ملی انگلیس ۴-١ به پیروزی رسید . آنچه در این مسابقه چشم گیر بود خود باوری جمعی این تیم بود .در این خصوص کاپیتان تیم می گوید قبلا به توانمندی قدرت تیمی خود واقف نبودیم و ما در هفته آینده در فینال جام ملتهای اروپا در مقابل دانمارک نشان خواهیم داد که چگونه هستیم .
فوتبال زنان در سوئد از باشگاهها آغاز می گردد .باشگاهها توسط یک هیئت مدیره افتخاری اداره می گردد .باشگاهها نسبت به حجم فعالیت خود از حمایت دولتی بر خوردار می شوند .یک باشگاه در یک منطقه متوسط از نظر جمعیت بدون در نظر گرفتن رده بندی تیم بزرگسال دارای بیش از ٢۵تیم پایه از ۶سال تا ١٨سال و شامل تیمهای دختر و پسر است . و در کنار این فعالیت ها آکادمی های فوتبال ضمن شناخت استعدادها نسبت به پرورش بیشتر آنان رل مهمی را بازی می کنند.
این امکانات با برنامه ریزی فدراسیون فوتبال و هماهنگی مدارس ایجاد می گردد .لازم به توضیح است که برنامه ریزی تمرینات و تربیت تیمهای پایه بصورت کلاسیک و با در اختیار گذاشتن امکانات آموزشی از طریق فدراسیون فوتبال انجام می گیرد و مربیان هر ساله می توانند در صورت تمایل برای ارتقاء سطح دانش خود در کلاسهای مربوط به ان شرکت کنند .این سببی می گردد برای یک پیشرفت پایه ای .
با آرزوی سر بلندی هر چه بیشتر فوتبال بانوان ایران

*مربی اسبق استقلال دردهه ۶۰


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.