به زودی افزایش تسهیلات مسکن توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی خبر داد: کارگروه مسکن برای صندوق سپرده‌گذاری و افزایش تسهیلات مسکن در حال کار است و بانک مرکزی به زودی نتیجه را اعلام می‌کند.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عباس آخوندی در جمع خبرنگاران گفت: مشکل اقتصاد مسکن به سبب نبود تقارن اطلاعات خریدار و فروشنده ایجاد شده به گونه‌ای که اطلاعات نابرابر هر یک به نفع دیگری است.

وی افزود: وجود حالت رکود تورمی در اقتصاد، توسط یک وزارتخانه برطرف نمی‌شود بلکه تورم به مفهوم یکپارچه به عهده اقتصاد کل کشور است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید شیوه‌ مدیریت یکپارچه در اقتصاد ایجاد شود و بدون تزریق پول، قدرت اقتصاد ایران تامین و تجهیز نمی‌شود و این تجهیز باید در اقتصاد داخلی کشور باشد.

وی با اشاره به بند ۲ قانون بودجه و اقدام بانک مرکزی مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن تصریح کرد: براساس این بند بانک مرکزی حق دادن خط اعتباری مستقیم به هیچ بانکی را ندارد چرا که در حال حاضر هیچ اعتباری در بانک‌ها موجود نیست.

آخوندی تاکید کرد: در صورت ایجاد تجهیزات لازم و تشویق سرمایه‌گذاران این امر صورت می‌گیرد لذا باید جهت افزایش سپرده‌ها اقدام فوری صورت گیرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی افزایش سپرده‌گذاری به معنی افزایش نقدینگی نیست چراکه سبب افزایش تورم و افزایش دوباره قیمت‌ها می‌شود.

وی افزود: افزایش تسهیلات مسکن تاثیری در افزایش قیمت‌ها ندارد چرا که باید افزایش تجهیزات به صورت تدریجی عرضه و منجر به ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا شود.

آخوندی گفت: برای افزایش تسهیلات مسکن و وام خرید هیچ‌گاه به بانک مسکن و بانک مرکزی اجباری نشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جلسات برگزار‌شده میان وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی افزود: نسبت به برقراری ارتباط با بخش خصوصی خوش‌بین هستم و امیدوارم انبوه‌سازان بتوانند با ورود به ساخت ‌و ساز و سرمایه‌گذاری مسکن به شهرسازی کمک کنند.

وی در پاسخ به ورود انبوه‌سازان خارجی و فعالیت در کشور گفت: باید حس رقابت میان انبوه‌سازان داخلی و خارجی و با حمایت دولت صورت گیرد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.