بورس از استراحت برگشت

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: دماسنج بازار سرمایه که در معاملات روز قبل بعد از یک شورع طوفانی به استراحت رفته و با افت ۱۰۰۰ واحدی شاخص مواجه شد، روزدوشنبه این هفته از استراحت برگشت و به رشد محتاطانه و آرام خود ادامه داد.

به این ترتیب در معاملات دماسنج بازار سرمایه فراز و فرود بسیاری را تجربه کرد و در نهایت با ۳۰۰ واحد افزایش مواجه شد و به ۷۳ هزار و ۶۳۶ واحد رسید.

در بازار روز دوشنبه شرکتهای مطرح بازار همچون تاپیکو،فولاد مبارکه،سرمایه گذاری غدیر،مخابرات،ملی مس،گل گهر،ارتباطات سیار،پتروشیمی فناوران و شازند،به همراه ایران خودرو ،گسترش نفت و گاز پارسیان،صندوق بازنشستگی و نفت بهران بیشترین تاثیر را در شاخص بورس گذاشته و در مقابل شرکتهای پالایشگاهی همچون پالایشگاه بندرعباس،پالایشگاه اصفهان،پالایشگاه تبریز،سرمایه گذاری امید،چادرملو،بانک ملت و صنایع شیمیایی ایران با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار روز دوشنبه شرکتهای سرمایه گذاری صنعت نفت،ایران خودرو،تاپیکو و مخابرات از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای پالایشگاه تبریز،اصفهان و مواد معدنی ایران بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز بیش از ۶۷۴ میلیون سهم به ارزش ۳۸۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۳۵۹ هزار میلیارد تومان رسید.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.