بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان

شنبه ۹ اردیبهشت – ۰۶:۰۳:۵۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت روز معلم و هفته بسیج فرهنگیان بیانیه‌ای منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در این بیانیه آمده است:
تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام از جایگاهی والا برخوردار است. قرآن کریم، قلم را به عنوان نماد تعلیم و تربیت مورد قسم قرار داده و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) نیز فرموده‌اند” فراگیری علم بر همه زنان و مردان واجب است” و هم چنین مولی امیرالمومنین علی (ع) به عنوان بزرگ معلم تاریخ اسلام می‌فرماید: ” هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است.” تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به پیامبران و اولیاء پاک خویش ارزیابی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند.
معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر و توانمندی است. معلم ایمان را بر لوح جان و ضمیر‌های پاک حک می‌کند و ندای فطرت را به گوش همگان می‌رساند. اجر دنیوی و اخروی انسان در مسیر تکامل به سوی خدا در گرو تجهیز او به علم و دانش به منظور درک و فهم شایسته از رموز خود و جهان پیرامون اوست.
روز معلم روز بزرگ قدردانی از باغبانی عزیز گل‌های نورسته گلستان فرزانگی است. روز باشکوه سپاس از شمع محفل دانایی و روز بوسه زدن بر دستان مهرآفرین آموزگاران.
اکنون که در آستانه روز معلم به عنوان سازندگان فردای جامعه‌ای توسعه یافته و تربیت کنندگان نسل‌های آتی قرار داریم، بر خود فرض می‌دانیم این روز بزرگ را به همه اساتید و معلمین شریف که عمر پربرکت خویش را خالصانه وقف خدمت‌گزاری به نظام مقدس – جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند تبریک و تهنیت عرض نموده و با تقدیم زلال‌ترین تحیات و صمیمانه‌ترین احترامات، اندکی از آن همه کرامات بی‌بدیل آن را پاس بداریم.
این نظام مقدس، عزم خویش را برای یک جهش علمی و بزرگ و رهایی از تمامی اشکال ” بردگی علمی و فنی” جزم نموده، که نقش ارزنده شما بزرگواران بیش از پیش در فتح این قله‌های رفیع، تعیین کننده و سازنده خواهد بود.
ضمن عرض تبریک مجدد این روز بزرگ به تمامی آموزگاران، اساتید و تلاشگران عرصه علم و فن آوری، امیدواریم در پناه خداوند متعال، در تربیت و تعلیم فرزندان عزیز و آینده سازان میهن اسلامی‌مان همواره موفق و پایدار باشید.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۸۰۳۵۷۵۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.