بیداری اسلامی سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را به‌هم ریخت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

در نشست علمی “بررسی ابعاد ریاست جمهور آمریکا” در دانشگاه تهران مطرح شد

ابعاد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور اساتید متخصص در این حوزه در دانشگاه تهران بررسی شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، نشست علمی “بررسی ابعاد ریاست جمهوری آمریکا” صبح امروز در مرکز مطالعات عالی بین المللی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با شرکت اساتید و دانشجویان این رشته برگزار شد.

دراین نشست که به بررسی ابعاد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌پرداخت، محمد جمشیدی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، فواد ایزدی عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات دانشکده جهان دانشگاه تهران و حسین دهشیار عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی حضور داشتند و موضوعات انتخابات آمریکا و چالش روابط بین ایران و آمریکا و مواضع کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نسبت به ایران بررسی شد.

محمد جمشیدی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بررسی چالش‌های روابط بین ایران و آمریکا، سیاست‌های دولت اوباما را نسبت به جمهوری اسلامی ایران در موضع ضعف دانست و افزود: با توجه به ابزارهای قوی دولت آمریکا در حوزه رسانه باید بگوییم که چارچوب عملکرد آمریکا در دوران اوباما دچار ضعف بوده و بحران مالی و بدهی‌های آنان باعث تشدید تحولات آمریکا شده است.

وی اضافه کرد: وقوع بیداری اسلامی، سیاست‌های اوباما و طرح نظامی آمریکا علیه ایران را به هم ریخت و بر همین اساس آنان تلاش دارند پروژه ایران هراسی را دوباره زنده کنند و رژیم اشغال‌گر صهیونیست سکوی حمایت آمریکا در این امر است .

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران موضع جمهوری اسلامی و گفتمان و ۳۰ ساله انقلاب را رویکردی واقع گرایانه دانست و افزود: انقلاب‌های منطقه به لحاظ گفتمانی به شدت تحت تاثیر گفتمان جمهوری اسلامی ایران بوده و در واقع آمریکا با تمام فشارهایی که به ایران وارد کرده، نمی تواند بدون در نظر گرفتن ایران تصمیمی را در منطقه بگیرد و علی‌رغم همه فشارها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران دارای یک موقعیت ژئوپولوتیک در منطقه است.

در ادامه فواد ایزدی عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران به مقایسه تطبیقی میان انتخابات ایران و آمریکا پرداخت و افزود: آمریکا مانند ایران شورای نگهبان ندارد، اما در آمریکا نیز غربال و سیستم سنجشی وجود دارد که براساس پول عمل می‌کند و هر کسی که پول بیشتری خرج کند احتمال برنده شدنش بیشتر است.

وی اضافه کرد: بنابراین در سیستم انتخاباتی آمریکا پول حرف اول و آخر را می‌زند، ولی در سیستم انتخاباتی ایران شورای نگهبان و رای مردم تعیین کننده است.

حسین دهشیار عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز به مقایسه مواضع دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا پرداخت و تصریح کرد: انتخابات کنونی آمریکا انتخابات بی‌سابقه‌ای است. چرا که دو نامزد اصلی انتخابات به یک میزان در انتخابات هزینه کرده‌اند و نتیجه تا حدی به هم نزدیک است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.