بیمه از عمده ترین مشکلات کاردرمانی

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

در حال حاضر کاردرمانی در بیمارستان های خصوصی انجام می شود و از نظر بیمه ای رشته کاردرمانی دچار مشکل شده است.

دکتر مهدی رصافیان، مدیر گروه آموزشی کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کاردرمانی یک رشته تازه تاسیس است که تقریبا ۳۰ سال در ایران شکل گرفته طی این ۳۰ سال حدود ۱۰ دانشگاه رشته کاردرمانی را در حد کارشناسی ارشد و دکتری آموزش می دهند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کاردرمانی در بیمارستان های خصوصی انجام می شود بدلیل همین هزینه های  بسیار بالا می باشد و از دیگر مشکلات این است که از نظر بیمه ای این رشته دچار مشکل شده و کسانی که تحت پوشش بیمه می باشند توقع دارند که کار درمانی هم به صورت بیمه ارائه شود ولی به دلیل مشکلات بیمه ای این امکان وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: از دیگر مشکلات از طرف خصوصی سازی شدن دانشگاهها است و این خصوصی سازی کاردرمانی را تحت تاثیر قرار داده و فضای کاردرمانی را محدود کرده اند و مردم آگاهی در این رشته ندارند.

وی در ادامه افزود: مسائل و مشکلات عمده کاردرمانی خصوصی سازی های جامعه را از خدمات مهم کاردرمانی محروم می کند و مسئولان در تلاشند این مشکلات را حل کنند.

وی در پایان اشاره کرد که مشکل دیگری که وجود دارد نیروی کار درمانی کم است و با تلاش دانشگاهها و وزارت بهداشت این رشته را در دانشگاهها افزایش دهیم تا نیروی کار درمان بیشتری جذب کنیم که این امر سبب می شود نیازهای جامعه را بیشتر پاسخگو باشیم./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.