بیمه سهام در بورس اجرایی شد

617[1].jpg

بینا- مدیر عامل شرکت بورس تهران از اجرایی شدن دستورالعمل عرضه اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت های بورسی خبر داد و گفت: شرکت‌های علاقه‌مند و سهامداران عمده می‌توانند بدون هزینه از این ابزار استفاده کنند.
به گزارش بینا، دکتر حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران ، از اجرایی شدن بیمه سهام در بورس تهران خبر داد و به ایسنا گفت: دستورالعمل عرضه اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت های بورسی توسط سازمان بورس ابلاغ شد و بورس تهران از روز چهارشنبه آمادگی خود را برای اجرای این دستورالعمل اعلام کرد.
وی افزود: براین اساس، دستورالعمل بیمه‌کردن قیمت سهام پذیرفته شده در بورس تهران در حال حاضر در بورس تهران اجرا می شود و شرکت‌های علاقه‌مند و سهامداران عمده می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.
وی در مورد این ابزار جدید توضیح داد: بیمه کردن سهام در اصل اوراق اختیار فروش تبعی است و به این معنی است که در این ابزار حرکات، نوسانات و زیان سهام بیمه می‌شود.
مدیر عامل شرکت بورس اضافه کرد: یعنی سهامدار عمده اوراق را می فروشد و کسی که این اوراق را خریداری می‌کند، در صورت پایین‌تر آمدن قیمت سهم، ‌زیان آن جبران می‌شود.
قالیباف با بیان این‌که تنها سهامدار عمده می تواند از این ابزار استفاده کند عنوان کرد:‌امکان بیمه کردن سهم ابزار خوبی است و اطمینان در بازار را فراهم می‌کند و سهامداران عمده می‌توانند از این ابزار که هزینه ندارد استفاده کنند.
طرح بیمه سهام ازطریق “عرضه اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران” در روز ۱۶ مرداد ۹۱ توسط شورای عالی بورس به تصویب رسید. بر اساس این طرح خریداران سهام ضمن آنکه از کسب حداقل سود معادل اوراق مشارکت اطمینان پیدا می‌کنند، می‌توانند به کسب سودهای بیشتر ناشی از افزایش قیمت سهام در آینده امیدوار باشند.
دستورالعمل عرضه اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه گذشته توسط هیات مدیره سازمان بورس تصویب و ابلاغ شد.

بستر معاملات ارزی در بورس فراهم است
مدیر عامل شرکت بورس در ادامه از فراهم کردن بستر معاملات ارزی در بورس تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر بستر معاملات گواهی ارزی در بورس تهران فراهم است زیرا قبلا واریز نامه ارزی در بورس معامله شده و تجربه آن وجود دارد.
وی با بیان این‌که خرید و فروش حوالجات ارزی به زودی در بورس تهران انجام می‌شود اعلام کرد:‌هر کالایی از جمله ارز که در یک بازار نظام‌مند معامله شود حرکات آن منطقی‌تر می‌شود.
دستورالعمل‌ معاملات ارز توسط سازمان بورس تصویب شده و امکان خرید و فروش ارز در بورس تهران فراهم شده است که به گفته مسئولان بعد از هماهنگی بانک مرکزی و سایر بانک‌ها، امکان خرید و فروش ارز در بورس تهران فراهم می شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.