بی‌توجهی آمریکا به نقض حقوق بشر در عربستان

کارشناس سیاسی عربستانی تصریح کرد: آمریکا توجهی به نقض حقوق بشر در عربستان ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم،  فواد ابراهیم درباره نقض گسترده حقوق بشر در عربستان گفت: پرونده حقوق بشر در عربستان سعودی بسیار پیچیده است. رژیم عربستان سعودی تعریف ویژه خود را در مسئله حقوق بشر دارد ولی سازمان های بین المللی حقوق بشری تعریف جهانی خود را درباره حقوق بشر دارند. رژیم آل سعود تاکنون به وجود زندانیان سیاسی در عربستان اعتراف نکرده است و بسیاری از این افراد را بر اساس فعالیت های غیر قانونی و تروریستی بازداشت کرده است. این رژیم موارد زیادی از حقوق بشر را نقض کرده ولی همچنان از حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی برخوردار است. این کشورها باید در مواضع خود بازنگری کنند چرا که هزاران زندانیان سیاسی در عربستان وجود دارند.

وی درباره انتقاد روسیه از عربستان به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور تصریح کرد: اعتراض شدید سعودی ها به موضع گیری مقامات روس مسئله ای طبیعی است. رژیم آل سعود بیشترین دخالت ها را در کشورهای منطقه دارد. این رژیم در یمن،بحرین،عراق و سوریه دخالت می کند. تحولات سیاسی در عربستان سعودی نشان می دهد این رژیم بر شدت سرکوبگری ها و نقض حقوق بشر افزوده است و هیچ نشانه ای وجود ندارد که تاکید کند این رژیم به مرحله درک خواسته های مردم یا سازش با معترضان رسیده باشد.

به نظر می رسد باید در روزهای آینده شاهد بیان اتهامات جدیدی از سوی مقامات سعودی مبنی بر کشف شبکه های جاسوسی در منطقه الشرقیه وابسته به ایران باشیم. تا زمانی که سکوت آمریکا و اروپا ادامه دارد نقض حقوق بشر نیز در این کشور مستمر خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.