«بچه‌های آسمان» مجیدی در شبکه مستند

جام جم آنلاین: مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» ساخته مجید مجیدی، چهارشنبه (اول شهریور ماه) ساعت ۱۶ در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» نمایش داده می‌شود.

مستند «یک فیلم، یک تجربه» ساخته ناهید دل آگاه سلسله برنامه‌ای است که در آن به بررسی یک فیلم همگام با فیلمساز آن پرداخته می‌شود و این بار در «به رنگ آسمان» به چگونگی ساخت و شکل‌گیری فیلم به یادماندنی «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی می‌پردازد و در آن علاوه بر گفت و گو با عوامل از حضور احمد طالبی نژاد و مهرزاد دانش به عنوان منتقد و کارشناس بهره گرفته شده است.

این مستند ۵۹ دقیقه‌ای را محمدرضا آزادگر کارگردانی و تدوین کرده که توحید عباس و محمد شاهوردی به عنوان تصویربردار، رضا عاطفی صدابردار، پرستو مدانلو: مدیر تولید و محمد مهر پویا تدوینگر با وی همکاری داشته‌اند.

فیلم «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی روایتگر پسری به نام علی است که کفش‌های خواهرش را بعد از گرفتن از کفاشی گم می‌کند و… این فیلم تولید سال ۱۳۷۵ و بر مبنای فیلمنامه‌ای از خود مجیدی ساخته شد.

محمد ناجی، میرفرخ هاشمیان، بهاره صدیقی، فرشته سرابندی، کمال میرکریمی، بهزاد رفیعی و نفیسه جعفرمحمدی از بازیگران بچه‌های آسمان هستند.

برخی عوامل این پروژه عبارتند از: سیدسعید سیدزاده مدیر تولید، پرویز ملک‌زاده مدیر فیلمبرداری، حسن و محسن حسندوست تدوین، اصغر نژادایمانی طراح صحنه و لباس، کیوان جهانشاهی آهنگساز، یدالله نجفی صدابردار و نازی حشتمی طراح چهره پردازی طراح چهره این فیلم سینمایی هستند.

مجموعه «یک فیلم، یک تجربه» با هدف بررسی ساخت مهم‌ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.