بچه‌ها را در مدرسه تنها نگذارید

جام جم آنلاین: حالا که دوباره مدرسه‌ها باز شده و بچه‌ها ساعاتی از روز را در مدرسه می‌گذرانند، خوب است این نکته را فراموش نکنیم که آنها هنوز هم به حضور پدر و مادر نیاز دارند و می‌خواهند آنها همراه‌شان باشند.

البته این همراهی به معنای حضور والدین در کلاس درس و مدرسه نیست، بلکه آنها باید در کارهای مربوط به مدرسه فرزندشان مشارکت کنند و در این زمینه فعال باشند.

اگر فرزند شما تازه راهی مهدکودک شده است یا حتی اگر سال آخر دبیرستان را می‌گذراند، در هر صورت باید در فعالیت‌های داوطلبانه مدرسه با او همراه شوید و در این زمینه فعال باشید.

این بهترین شیوه است تا به کودک نشان دهید درس خواندن او چقدر برای شما مهم است و علاوه بر این، با این کار پیامی مثبت به دانش‌آموز ارسال می‌کنید تا مدرسه و فعالیت‌های مربوط به آن را مهم و ارزشمند بداند.

شاید فکر کنید به شیوه‌های دیگری هم می‌توان به کودک نشان داد​ مدرسه مهم است؛ شیوه‌هایی راحت‌تر و بی‌دردسرتر.

اما یادتان نرود شما بهترین الگو برای فرزندتان هستید؛ او کارهای شما را می‌بیند و می‌آموزد؛ پس حالا فرصت خوبی است تا به او نشان دهید در فعالیت‌های مختلف مشارکت کند و بداند این کار فقط به نفع مدرسه و مسوولان نیست و خود کودک هم از این فعالیت‌ها بهره خواهد برد.

در ضمن، اگر همیشه با معلم‌های مدرسه در ارتباط باشید، براحتی می‌توانید از فعالیت‌های روزانه کودک باخبر شده و وضع درسی او را پیگیری کنید؛ بی‌شک، این شرایط خیلی بهتر از حالتی خواهد بود که از دیگران درباره درس دانش‌آموز پرس‌وجو کنید.

نکته مهم دیگری که شاید نادیده گرفته شود، این است که با حضور در مدرسه فرزندتان می‌توانید از علاقه او و هم‌سن و سالانش مطلع شوید و در نتیجه رابطه بهتری با او برقرار کنید.

اگر تا امروز کاری به برنامه‌های فرزندتان نداشتید، نگران نباشید چون هیچ وقت برای شروع این فعالیت‌ها دیر نیست؛ فعالیت‌هایی داوطلبانه که هم به نفع مدرسه است و هم برای شما و فرزندتان مفید خواهد بود. (جام جم – ضمیمه چاردیواری)

kidshealth.org


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.