بیانیه رؤسای دانشگاه‌ها به مناسبت اعلام اسامی احراز صلاحیت‌شدگان انتخابات

۰۶خردادماه،

روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر از شورای نگهبان قانون اساسی در بررسی و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر بی طرفی خود برای حضور کاندیداها و نمایندگانشان در محیط های علمی و آموزشی تاکید کردند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی

با اهداء سلام و تحیات

اینک که با عنایت و هدایت الهی، رسالت خطیر و ماندگار خود را در بررسی صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسانده‌اید و احراز صلاحیت هشت نامزد، گام اول برای انتخاب اصلح را با صلابت و دقت برداشته‌اید ضمن تقدیر از تدبیر و اتخاذ تصمیم شجاعانه آن فقیهان عادل و حقوقدانان فاضل در این موقعیت حساس، امیدواریم گام بعدی یعنی تبلیغات سالم به منظور معرفی نامزدها و تبیین برنامه آنها نیز به نحو شایسته و متناسب با شئون جامعه اسلامی انجام پذیرد.

ما رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور در راستای تحقق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با تحفظ نظرات شخصی خود نسبت به نامزد اصلح، در جهت حضور همه سلایق و مشارکت حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام بی‌طرفی نموده و به نحوی برنامه‌ریزی نموده‌ایم که کلیه نامزدها یا نمایندگانشان به صورت مساوی و عادلانه بتوانند مواضع و برنامه‌های خود را با نخبگان کشور به ویژه اساتید و دانشجویان در محیط علمی و پژوهشی دانشگاه-ها مطرح و در معرض نقد و بررسی عالمانه و منصفانه قرار دهند.

امید است با دقت نظر و بررسی جامع آحاد ملت، زمینه انتخاب اصلح فراهم گردیده و با مشارکت حماسی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد، گام نهایی در خلق حماسه سیاسی برداشته شود.

در پایان لازم می‌دانیم از حضور مسئولانه همه عزیزانی که به عنوان نامزد ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند تشکر و برای منتخب ملت غیور و ولایت مدار آرزوی توفیق خدمت گزاری می‌کنیم.

همچنین اعلام هماهنگی و صدور بیانیه از سوی نامزدهایی که به دلایل مختلف احراز صلاحیت نگردیده‌اند و به قانون تمکین نکرده‌اند، قابل تقدیر است، امید است تا پایان تحقق این حماسه سیاسی، ملت را همراهی کرده و قانونمداری را نصب العین قرار داده و به منتخب ملت در ایفای مسئولیت‌های خطیر ریاست جمهوری یاری رسانند.

والسلام علیکم و رحمه ا… برکاته خرداد ماه »

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.