بیان کارآمدی نظام در حوزه کشاورزی وظیفه روابط عمومی است

جذب و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در کنار مدیریت جهادی، توسعه و امنیت غذایی کشور را تضمین خواهد کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در نشست مدیران روابط عمومی شرکت‌ها و مؤسسات تابعه وزارت جهاد کشاورزی در محل صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری با بیان این مطلب گفت: حلقه اول فعالیت‌های اطلاع‌رسانی مدیران هستند که به‌عنوان بازوان اصلی روابط عمومی باید نقش تولید خبر و ارائه عملکرد سازمان را ایفا کنند.

دکتر سیدجواد حسینی کوهی خیلی افزود: نشست مدیران روابط عمومی و ایجاد تعامل و انتقال تجارب، زمینه‌ساز ارتقاء سطح آگاهی سازمان و اطلاع‌رسانی به مخاطبان و بهره‌برداران بخش کشاورزی خواهد بود.

وی با اشاره به گزارش صندوق توسعه از نحوه ارائه تسهیلات سرمایه‌ای به کشاورزان خاطرنشان کرد: این روش می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسب جهادی برای جذب و توزیع و مدیریت سرمایه در بین کشاورزان و تولیدکنندگان مطرح شود.

حسینی یکی از محدودیت‌های فعلی بخش کشاورزی را با توجه به پتانسیل‌های فراوان موجود در این بخش کمبود سرمایه‌گذاری عنوان کرد و ادامه داد: جذب و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در کنار مدیریت جهادی، توسعه و امنیت غذایی کشور را تضمین خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با مدیریت و تلاش تولیدکنندگان و کشاورزان ۹۵ درصد غذای مورد نیاز در داخل کشور تأمین می‌شود که امید می‌رود با این نوع مدیریت جهادی در جذب و مدیریت سرمایه تداوم خواهد یافت.

همچنین در این نشست، قائم مقام صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی گزارشی از فعالیت‌های این صندوق ارائه کرد.

علیزاده اظهار داشت: تاکنون ۳۲ صندوق استانی، چهار صندوق ملی تخصصی، دو صندوق شهرستانی و ۱۰ صندوق زنان با مشارکت حدود پنج‌هزار تشکل کشاورزی در کشور راه‌اندازی شده و در این راستا بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است که تنها کمتر از چهار درصد از این سرمایه در دریافت اقساط برگشتی دچار مشکل شده است که در نوع خودش بی‌نظیر است.

گفتنی است، با انجام طرح تحقیقات علمی درباره این نوع از ارائه خدمات بانکی به کشاورزان و تولیدکنندگان که موجبات رضایتمندی آنان را نیز به همراه دارد، نسبت به تدوین و ارائه طرح جامعی اقدام کرده تا به‌عنوان “الگوی جهادی مدیریت سرمایه” قابل ارائه به مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر مربوطه در جهت گسترش این فرهنگ اصیل اسلامی باشد./

A-910712-07

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.