بیت‌آشور کیست؟ / مدافع ایرانی – آمریکایی ، آخرین دو ملیتی تیم ملی

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – گل نوشت:

استیون ( مهرداد ) بیت آشور، نامی است که بالاخره تیم ملی ایران را برای ادامه فوتبال انتخاب کرد .
در حالیکه یخ روابط بین ایران و آمریکا در حال آب شدن است عجیب نیست که در فهرست تیم ملی فوتبال ایران ، یک ایرانی – آمریکایی نسبتا مشهور داشته باشیم .
استیون بیت‌آشور (به انگلیسی‏ زاده ۳۰ ژانویه ۱۹۸۷ در سان‌خوزه، بازیکن حرفه‌ای ایرانی آمریکایی فوتبال که در تیم باشگاهی سن‌خوزه ارت‌کویکز در لیگ برتر فوتبال آمریکا توپ می‌زند. خانواده استیون بیت‌آشور ایرانی است.
وی از طرف پدری یک مسیحی ایرانی آشوری‌تبار و از طرف مادری یک مسلمان ایرانی است. وی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۱ میلادی اظهار داشت: « پدر من مسیحی و مادر من مسلمان است، پس من از هر دو هستم و به تمامی سنت‌های والدینم احترام می‌گذارم؛ طوری که آنان مرا به زور به دین خود فرانخوانده‌اند، ما تمام آداب و رسوم مسلمانان به مانند ماه مبارک رمضان که الان در این ماه هستیم و سنت‌های ایرانیان نظیر عید نوروز را ادا می‌کنیم.»
بیت آشور که مدتهاست بحث حضورش در تیم ملی ایران مطرح شده، در گفتگو با رسانه های امریکایی اعلام کرده که آرزویش بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ است.
اگر چه اولویت استیوی، پوشیدن پیراهن تیم ملی امریکاست اما یورگن کلینزمن علیرغم دعوت از بیت آشور به اردوی تیم ملی امریکا هنوز از او در ترکیب تیمش استفاده نکرده تا مدافع باشگاه سن خوزه هنوز شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی کشور پدری اش را داشته باشد.
جالب اینکه او با قد ۱۷۸ سانتی نتر در آمریکا به بازیکتی شهرت دارد که می تواند جانشین چروندلو بازیکن تیم ملی آمریکا باشد . حتی سرمربی سن هوزه ارث کویک گفته بود نباید کلینزمن بگذارد کارلوس کی روش ف بیت اشور را ببرد .
او می تواند مشکلات تیم ملی در جناح راست را حل کند . باحضور بیت اشور تعداد دو ملیتی های تیم ملی ایران به ۴ رسید : دانیل داوری ، اشکان دژآگاه و رضا قوچان نژاد که البته این دوتا آخر از پدر و مادر ایرانی به دنیا آمده اند .
کروش و دستیارانش که سال ها سابقه فعالیت در لیگ آمریکا را داشتند به خوبی با بازی این بازیکن آشنایی دارند و حتی معتقدند این بازیکن توان بازی در پست های دیگری از زمین را دارد.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.