بیشترین آسیب‌‌ها به موبایل‌‌ کجا رخ می‌‌دهند

۰۷اردیبهشت،

ممتازنیوز: همانطور که میزان تولید و فروش موبایل‌‌های هوشمند در سال‌‌‌‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش داشته، طبیعتا میزان خطرات و اتفاقاتی که برای این گجت‌‌ها رخ می‌‌دهد هم بیشتر شده است؛ خطراتی مانند شکستن، دزدیده شدن یا گم کردن.

در این میان گویا کاربران مرد بیشترین آسیب‌‌ها و اتفاقات موبایل‌‌های هوشمند را به وجود می‌‌آورند. تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقات و بیمه موبایل‌‌های هوشمند Protect Your Bubble هم این موضوع را تایید می‌‌کنند و نشان می‌‌دهند که مردان تا ۷۰ درصد بیشتر از زنان گوشی‌‌های موبایل هوشمندشان را گم می‌‌کنند.

این در حالی است که کاربران مرد تا ۵۷ درصد بیشتر از زنان گوشی موبایل هوشمند خودشان را در آب می‌‌اندازند. 

البته بد نیست بدانید که بیشتر از ۴۰ درصد از کاربران زن گوشی موبایل هوشمندشان را در حمام می‌‌شکنند یا در آب می‌‌اندازند. این در حالی است که کاربران مرد بیشتر در گاراژ یا پارکینگ خانه به موبایل هوشمندشان آسیب می‌‌زنند. آشپزخانه و اتاق نشیمن در رتبه‌‌های بعدی مکان‌های مختلف خانه که بیشترین آسیب‌‌های موبایلی در آنها رخ می‌‌دهد، قرار دارند.

بر اساس گزارش‌‌های انتشار یافته از سوی پلیس شهر نیویورک به عنوان نمونه، بیشترین قربانیان دزدیده شدن موبایل‌‌های هوشمند زنان می باشند و البته بیشترین موبایل‌‌های هوشمند دزدیده شده هم گوشی‌های آی‌فون شرکت اپل می باشند.

بد نیست بدانید که کاربران جوان‌‌تر هم بیشتر هدف دزدی‌‌های این‌چنینی قرار می‌‌گیرند. به این ترتیب کاربران ۲۵ تا ۳۴ ساله بیشترین قربانیان دزدی موبایل‌‌های هوشمند می باشند و کاربران ۳۵ تا ۴۴ ساله بیشترین میزان گم شدن موبایل‌‌های هوشمند را به خودشان اختصاص می‌‌دهند. 

در این میان اپلیکیشن‌‌ها و برنامه‌‌های کاربردی مختلفی وجود دارند که به جلوگیری از گم یا دزدیده شدن گوشی‌‌های موبایل هوشمند کمک می‌‌کنند، اما در بسیاری از موارد حتی این اپلیکیشن‌‌ها هم نمی‌‌توانند کمک بسیاری به کاربران آنها بکنند.

این در حالی است که کاربران گروه ۱۸ تا ۲۴ ساله که اتفاقا معمولا تازهترین و گران‌‌ترین موبایل‌‌های هوشمند را استفاده می‌‌کنند، تا ۱۶ درصد بیشتر از کاربران دیگر به گوشی‌‌های خودشان آسیب‌زده و آنها را می‌‌شکنند.

تا جایی که بر اساس گزارش وب‌سایت SquareTrade هزینه تعمیر گوشی‌‌های آی‌فون آسیب دیده در پنج سال قبل در آمریکا به ۹/۵ میلیارد دلار رسیده است.   

دنیای اقتصاد


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.