بیشترین شکایت از پزشکان جراحی پلاستیک می گردد/اکثر عملهای زیبایی توسط غیر متخصص انجام می گردد

۲۸م دیماه ،
ممتاز نیوز : معاون آموزش و پژوهش سازمان پزشکی قانونی استان تهران با اعلام افزایش پرونده‌های قصور پزشکی از تشکیل ۱۶۹ پرونده قصور در حوزه جراحی پلاستیک خبرداد.

دکتر امیرمحمد مهاجرپور با بیان اینکه  قصور پزشکی نسبت به قبل رو به افزایش است می گوید:جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی که مورد نظر بحث این نشست نیز هست با تشکیل ۱۶۹ پرونده در پنجمین مرتبه بیشترین پرونده‌های قصور پزشکی قرار دارد.البته افزایش شکایتها به خاطر افزایش آگاهی مردم است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبر آنلاین ؛همچنین چندی پیش نیز عبدالجلیل کلانتر هرمز رئیس انجمن جراحان پلاستیک کشور، در گفت وگو با مهر اعلام کرد که در سال ۳ تا ۴ مورد جراحی زیبایی منجر به فوت داریم که این جراحی‌ها توسط جراحان غیرپلاستیک صورت می‌گیرد.به گفته وی ۹۰ درصد پرونده‌های جراحی زیبایی مربوط به جراحان غیرپلاستیک است. بر اساس مدارک موجود در ۶ سال اخیر بیش از ۲۰۰ پرونده دربارهٔ شکایت اشخاص از پزشکان جراح پلاستیک در سازمان نظام پزشکی تشکیل شده که بیشتر این شکایت‌ها به جراحی‌های چاقی،‌ لاغری و افزایش قد مربوط می‌شود.

شکایت از پزشکانی که غیرقانونی کار می کنند
در همین حال دکتر عباس کاظمی آشتیانی، فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفت وگو با خبرآنلاین،می گوید:متاسفانه در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ واحد و مطب به عمل زیبایی در تهران می‌پردازند که فعالیت‌های آنها غیرقانونی است و برای همین بیشتر شکایتها هم از همین پزشکانی می گردد که به طور غیرقانونی عمل می کنند اما همه به متخصص جراحی ثبت می گردد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر فوت‌ها در جراحی‌های زیبایی به سبب حساسیت‌های بیهوشی است ادامه می دهد:ماده بیهوشی هالوتان که چند سالی است در آمریکا و اروپا از رده خارج شده، هنوز در جراحی‌های زیبایی در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند وزارت بهداشت موارد استفاده آن را محدود کرده است.

دکتر نراقی همچنین به عوارض جراحی‌های زیبایی اشاره کرده و می‌افزاید: جراحی‌های زیبایی دو نوع عوارض زودرس و دیررس دارد که عوارض زودرس همان فوت در اتاق عمل بوده و عوارض دیررس آن عفونت جای عمل،‌ آمبولی ریه و سوراخ شدن پرده بینی است.

وی با تاکید بر اینکه طبق آمارهای موجود ، تعداد شکایات از جراحان پلاستیک کاهش داشته است می گوید:کسانی که دنبال عملهای زیبایی می باشند برای اینکه هزینه بسیار پرداخت
نکنند با هر شرایطی حاضر به عمل می باشند و برای همین وقتی مشکلی برایشان پیش آید کسی نمی تواند پاسخ دهد.

وی می افزاید:مثلا همین چند وقت پیش بیماری به من برای ترمیم عمل بینی مراجعه کرد که بعد از عمل بینی او کج و یکی از سوراخها هم بسته شده بود و نفس کشیدن را سخت کرده بود،دلیل این موضوع هم این موضوع بود که پزشک این خانم عمومی بودند که تازه فارغ التحصیل شده بودند اما یک سوم پزشک جراح متخصص هزینه دریافت می کرد.
دکتر نراقی ادامه می دهد:با این صرفه جویی بی خود ایشان مجبور شدند دوباره عمل کنند و همین موارد سبب شکایت از متخصصان زیبایی می گردد در حالیکه اکثر این اشخاص متخصص زیبایی نیستند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. الناز:

    سلام. من دو سال و نیم هست که پیش دکتررضا وقردوست بینیمو عمل کردم و به شدددددت مشکل تنفسی پیدا کردم و متاسفانه ایشون اصلا مسئولیت کار خودشون رو به گردن نمیگیرند و برخوردشون بسیار بد است…انشاءالله که به کسی مثل خودشون دچار شوند

  2. نام شما...:

    سلام.من با پیشنهاد پزشک عمل لیفت انجام دادام.تا ۶ماه یمت راست صورتم کج بود که دکتر به من گفت ۱ساله خوب میشود ولی الان هم بی هس است هم افتادگی در سمت راست بیشتر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.