بیشترین واردات خودروهای لوکس از ژاپن و کره

۲۳ آبان ،

بیشترین واردات خودروهای لوکس از ژاپن و کره

عصر خودرو : معاون وزیر امور اقتصادی و حاویی با اعلام افزایش ۱۲ درصدی واردات خودروهای خارجی به کشور در ۷ ماهه ابتدای سال جاری، خودروهای کره ای و ژاپنی را حاوی بیشترین حجم ورود به کشور اعلام کرد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از مهر عباس معمارنژاد درباره وضعیت واردات خودروهای خارجی در سال جاری، گفت: به صورت کلی در ۷ ماهه ابتدای سال جاری حدود ۲۳ هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و حاویی با بیان اینکه خودروهای کره ای بیشترین درصد واردات به کشور را در اختیار دارند، واردات خودروهای ژاپنی را در رتبه دوم اعلام کرد و افزود: نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد حجم واردات خودرو به کشور افزایش یافته است.
معمارنژاد درباره تازهترین اقدامات صورت گرفته درباره راه اندازی سامانه الکترونیکی گمرک، بیان داشت: این سامانه به صورت پایلوت از یک سال گذشته در گمرکات شهید رجایی و بوشهر راه اندازی شده است.
رئیس کل گمرک ایران، تاکید کرد: با این حال این سامانه در ۱۰ گمرک دیگر نیز مراحل تست را طی می کند که امیدوارم تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۰ گمرک اصلی کشور که ۸۵ درصد کل تجارت کشور در این ۱۰ گمرک انجام می گردد به سامانه ورود و خروج کالا مجهز شوند.
وی با اعلام راه اندازی سامانه هوشمند ترانزیت به صورت پایلوت در گمرکات تهران و شهید رجایی، خاطر نشان کرد: این سامانه نیز در ۱۰ گمرک یاد شده راه اندازی شده و در حال رفع نواقص آن هستیم و تا پایان سال در ۲۰ گمرک مهم ترانزیتی کشور، عملیاتی می گردد.
به گفته معمارنژاد، از ابتدای سال آینده ۸۵ درصد کل حجم صادرات و واردات کشور از طریق سامانه هوشمند ترانزیت مدیریت خواهد شد و حدود ۹۵ درصد ترانزیت خارجی کشور نیز در همین قالب خواهد بود.
 بررسی گزارش تفسیری گمرک ایران نیز نشان می دهد که از کل ۲۳ هزار خودروی وارداتی، ۱۲ هزار و ۱۵۷ خودرو از طریق امارات متحده عربی به ارزش ۳۱۷ میلیون و ۸۵۳ هزار دلار به کشور وارد شده است که البته تولیدات سایر کشورها بوده است.
همچنین ۷ هزار و ۳۴۲ خودرو نیز به ارزش ۱۲۴ میلیون و ۶۹۵ هزاردلار از طریق جمهوری کره و ۹۱۳ خودرو نیز از چین به ارزش ۱۰ میلیون و ۶۵۵ هزار دلار تا پایان مهرماه امسال به کشور وارد شده است.
به صورت کلی برندهای کیا و هیوندا از برندهای تولید خودرو در جنوب شرق آسیا به ویژه در کره و ژاپن است که بیشترین تعداد واردات خودرو را به کشور در اختیار دارند.

سه شنبه ۲۳ آبان   ۱۴:۲۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.