بیش از ۲۵۰۰ بال کوسه در کیش کشف شد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: ماموران دریابانی این جزیره ۲ هزار و ۵۳۵ عدد بال کوسه های درحال انقراض را کشف کردند.

بیش از ۲۵۰۰ بال کوسه در کیش کشف شد

به گزارش ممتاز نیوز، سرهنگ علی اصغر جمالی با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: ماموران پایگاه دریابانی این جزیره حین گشت زنی در ۳۰ مایلی آبهای جمهوری اسلامی به یک فرورند لنج شناور باری مشکوک و نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

وی اضافه کرد: در حین بازرسی از این لنج ۲ هزار و ۵۳۵ عدد بال کوسه های نادر خلیج فارس کشف که پیش بینی می شود از کشتار بیش از ۳۱۰ قطعه کوسه به دست آمده اباشد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش با بیان اینکه کوسه ها به صورت ترال صید شده است افزود: صید هرگونه کوسه در آبهای خلیج فارس غیرقانونی بوده و قانوگذار برای صید و شکار هر قطعه کوسه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال جریمه در نظر گرفته است.

وی افزود: در این ارتباط پنج نفر متهم دستگیر شده اند که محموله، لنج توقیف شده و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شده است.

طبق اعلام دادگستری استان هرمزگان در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا با توجه به ارزش کالای مکشوفه، شناور توقیف شده از قاچاقچیان نیز به نفع دولت ضبط خواهد شد.

صید کوسه ماهی (کولی) و فروش باله آن که اغلب به دلیل نوع مصرف در تهیه غذاهای گران‌قیمت رستورانی و یا تولید کالاهای پزشکی توسط صیادان از میان گونه های نادر صورت می گیرد یکی از مصادیق تخریب محیط زیست و صید غیر قانونی است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.