بیش از ۳هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان دربهسازی بافت فرسوده سرمایه گذاری شد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘مجید کیانپور’ در نشستی خبری با اشاره به ارایه تسهیلات برای بهسازی بافتهای فرسوده گفت: به طور میانگین ۷۰ درصد متقاضیان، از تسهیلات این بخش استفاده می کنند و ۳۰ درصد بدون نیاز به تسهیلات، بافت فرسوده خود را بهسازی می کنند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: تا کنون ۹۲ هزار هکتار بافت فرسوده شهری در ۴۶۱ شهر شناسایی شده است.

به گفته کیانپور، تا قبل از دولت نهم ۹۰۰ هکتار از بافت فرسوده شهری بهسازی و نوسازی شده بود اما از سال ۸۴ تا ۸۹ این سطح از بهسازی بافت فرسوده به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۱۳ هزار پروانه نوسازی در بافت فرسوده صادر شد که نسبت به سال قبل از آن از رشدی ۳۷ درصدی برخوردار بود.

کیانپور اظهار داشت: در سال گذشته ۷۵ هزار واحد از تسهیلات این بخش برخوردار شدند.

وی طرح نوسازی بافت فرسوده در سال گذشته را یک هزار و ۴۰۰ هکتار عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به حمایت دولت در نوسازی بافت فرسوده محدودیتی در ارایه تسهیلات تا کنون وجود نداشته و در سال جاری نیز به همین شکل خواهد بود.

پیش از این متقاضیان از تسهیلات ۱۲ درصدی برخوردار بودند که بعد از ارایه بسته پولی و بانکی شورای پول و اعتبار این رقم افزایش یافت.

کیانپور گفت: شهرداریها در سراسر کشور مشوق نوسازی هستند به نوعی که در تمامی شهرداریها پروانه ساخت با ۵۰ درصد تخفیف صادر می شود و در برخی از شهرداریها این رقم به ۱۰۰ درصد می رسد.

وی طرح نوسازی بافتهای فرسوده در سال گذشته را یک هزار و ۴۰۰ هکتار عنوان کرد که در این سال ۱۱۳ هزار و ۴۰۹ واحد بافت فرسوده نوساری شد.

به گفته وی برای سال ۹۱ در مرحله نخست، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بهسازی خواهد شد و نسبت به تعداد درخواستها و متقاضیان این رقم قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران همچنین از برنامه افتتاح ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در سال ۹۱ خبر داد و گفت: این واحدها در فواصل مختلف افتتاح می شود.

کیانپور تصریح کرد: هم اکنون ۳۱ هزار واحد مسکونی آماده افتتاح داریم.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۶۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.