بیماری های قلبی در بانوان

۰۲خردادماه،
ممتاز نیوز : زنان مبتلا به بیماری دیابت در مقایسه با مردان بیشتر احتمال دارد بر اثر بیماری سرخرگ های کرونری فوت کنند. این اشخاص اغلب علایم بالینی بیماری سرخرگ های کرونری را ندارند در حالی که ممکن است حتی قبل از آغاز یائسگی مبتلا به بیماری سرخرگ های کرونری شوند، اما به سبب نداشتن علایم بالینی به مراقبت  از خود کمتر توجه می کنند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ دکتر رضا دهستانی متخصص قلب و عروق با بیان این مطلب در ادامه می افزاید: در صورت وجود نشانه های احتمالی حمله قلبی، زنان قبل از مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان ها، مدت زمان بیشتری صبر می کنند و ممکن است با یک تشخیص دیگر (برای مثال سوء هاضمه یا اضطراب) در منزل بمانند. در حالی که در مردان، احتمال حمله قلبی تشخیص داده و به موقع درمان می گردد.

جراحی بای پس در زنان:

جراحی بای پس سرخرگ های کرونری در زنان نسبت به مردان خطر بیشتری دارد. به طور کلی زنان در سنین بالا به بیماری کرونری مبتلا و برای جراحی بای پس ارجاع داده می شوند.بنابراین اغلب به هنگام جراحی، بیماری آن ها نسبت به مردان پیشرفته تر است. هم چنین ممکن است سرخرگ های کرونری در زنان کوچک تر و باریک تر باشد که این امر سبب دشوارتر شدن جراحی بای پس در زنان می گردد.

برخی یافته ها نشان می دهد که روش های درمانی با توجه به وضعیت فرهنگی پیچیدگی هایی دارد. زنان باید بدانند که بیماری های قلبی عروقی قاتل شماره یک انسان ها است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.