بیماری هیدروسل موجب ناباروری نمی‌شود

گردآوری توسط گروه سلامت و پزشکی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۱۷/آبان/ – ۱۳:۳۱ و در حوزه های پزشکی – ۰ نظر

جراح کلیه و مجرای ادرار:

خبرگزاری : یک جراح کلیه و مجرای ادرار با بیان اینکه بیماری هیدروسل اگر آزار دهنده نباشد نیاز به درمان ندارد گفت: عدم درمان هیدروسل در قدرت باروری مردان بی‌تاثیر است.

دکتر عباس بصیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه پزشکی خبرگزاری آنا درباره بیماری هیدروسل گفت: هیدروسل به تجمع مایع و آب بین لایه‌های ناحیه پوست بیضه گفته می‌شود. این بیماری موجب بزرگی و تورم بیضه می‌شود و در دو طیف سنی اطفال و بزرگسالان دیده می‌شود.

وی افزود: به صورت طبیعی سوراخی بین شکم و کیسه بیضه وجود دارد که در هنگام تولد بسته می‌شود اما در برخی کودکان این سوراخ باز می‌ماند و منجر به بروز بیماری هیدروسل می‌شود که برای درمان باید تا یکسالگی کودکان دست نگه‌داشت.

این جراح کلیه و مجرای ادرار درباره بروز این بیماری در بزرگسالان گفت: بیضه به صورت طبیعی خاصیت ترشحی دارد که این ترشحات توسط خود بیضه جذب می‌شوند اما اگر قدرت ترشح بیش از قدرت جذب باشد این ترشحات در بیضه تجمع می‌یابد و منجر به بزرگی آن می‌شوند.

وی افزود: در برخی موارد نیز بروز برخی عفونت‌ها، ضربه، کاهش خاصیت جذب و…منجر به بروز این بیماری در بزرگسالان می‌شود.

بصیری با بیان اینکه اگر بروز این بیماری برای افراد آزار دهنده نباشد نیاز به درمان ندارد گفت: اما در برخی موارد بزرگی و متورم شدن بیضه مشکلاتی را برای افراد به همراه دارد.

به گفته وی؛ هیدوسل در قدرت باروری مردان بی‌تاثیر است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: آماری از شیوع این بیماری در بزرگسالان وجود ندارد اما حدود ۱ الی ۵ درصد کودکان با بیماری هیدروسل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.