بیمه تجاری در بخش کشاورزی اجرا می‌شود

۶ م دیماه ،

17-342.jpg

با اجرای برنامه‌های طرح بیمه تجاری در بخش کشاورزی شاهد کاهش هرچه بیشتر تصدی‌گری دولت و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اجرای برنامه‌های طرح بیمه تجاری کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و با همکاری شرکت بیمه پارسیان در حال انجام است.

مدیر عامل صندوق مشترک استان‌ها در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اعلام این خبر افزود: بخش مهمی از فعالیت‌های بیمه در کشور‌های توسعه‌یافته به بخش کشاورزی اختصاص دارد، در حالی که این ضریب در کشور ما از رقم قابل قبولی برخوردار نیست.

سالاری با اشاره به وظایف متعددی که در خصوص صدور مجوز‌ها و پروانه‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و مجلس برعهده‌ی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گذاشته شده است تصریح کرد: اجرای نظام فنی در واحد‌های تولیدی نیازمند حمایت و امنیت از سرمایه‌های واحدهای تولیدی است که منجر به پیوند با شبکه بیمه خواهد شد.

از جمله مزیت‌های اجرای بیمه کشاورزی از طریق شرکت‌های بیمه تجاری را می‌توان کاهش هرچه بیش‌تر تصدی‌گری دولت، تکمیل ظرفیت‌های خالی بیمه‌ای در بخش مثل بیمه عوامل تولید، تاسیسات ابنیه، ایجاد فضای رقابتی در عرصه‌ی خدمات بیمه کشاورزی و اشتغال‌زایی پایدار برای دانش‌آموختگان بخش کشاورزی و بیمه دانست.

با توجه به ظرفیت قابل توجه و گسترده اشخاص حقیقی و حقوقی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سطح کشور، می‌توان از این ظرفیت‌ها در قالب اشخاص و شرکت‌های بیمه‌گر استفاده و خدمات بیمه‌ای را از طریق دانش‌آموختگان به بیمه‌شدگان انتقال داد که منجر به تامین امنیت سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی علمی فعالیت‌های کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.