بیمه خانه‌ها اجباری می‌شود

بینا- رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: در صورت تصویب مجلس بیمه خانه‌ها در برابر حوادث غیرمترقبه اجباری می‌شود.
به گزارش بینا، سیدمحمد کریمی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده ورزقان به فارس اظهار کرد: لایحه اجباری بیمه شدن خانه‌ها در برابر حوادث غیرمترقبه اعم از سیل و زلزله در حال بررسی در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی است که در صورت تصویب نهایی در مجلس اجرایی می‌شود.
کریمی گفت: مسئولان و متولیان صنعت بیمه از آزمون زلزله منطقه ارسباران سربلند بیرون آمدند، هرچند هنوز ماموریت ما در این حادثه به اتمام نرسیده است و صنعت بیمه با جدیت فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.
وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید تهدید زلزله را به فرصت طلایی گسترش فرهنگ بیمه و حرکت در مسیر همگانی شدن آن از سوی مردم مبدل کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ضرورت بسط و توسعه بیمه‌های همگانی تصریح کرد: قانون اجباری شدن بیمه حوادث با جدیت هر چه تمام‌تر در کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و امیدواریم هرچه زودتر به تصویب برسد.
وی با بیان اینکه میزان استفاده منازل در ایران از پوشش بیمه در برابر حوادث غیرمترقبه پایین است، اظهار کرد: به طور میانگین ۱۰ درصد خانه‌های مردم در کشور زیرپوشش بیمه است.
وی با بیان اینکه استفاده از بیمه منازل در برابر حوادث غیرمترقبه در برخی استان‌های کشور پایین و برخی بیشتر است، افزود: متاسفانه فقط ۱۰ درصد خانه‌های تهران در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه شدند.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: با توجه به بروز حوادث در کشور به دلیل نوع آب و هوا و زلزله‌خیز بودن انتظار داریم مردم به سمت بیمه آمده و بیشتر به پوشش بیمه‌ای اقبال نشان دهند.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران از برآورد ۴۰ میلیارد ریال خسارت در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی و آغاز پرداخت آن به بیمه‌گذاران زلزله‌زده این استان خبر داد.
وی افزود: ۹ هزار فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده و کار ارزیابی و پرداخت غرامت به زلزله‌زدگان در مرحله انجام است.
کریمی در ادامه با اشاره به بی‌توجهی مردم به امر بیمه گفت: حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و از این دست مسائل ممکن است هر لحظه در هر جایی به وقوع بپیوندد، بنابراین در درجه اول مسئولان باید به فکر و تدبیر لازم بوده و در اولویت بعدی مردم به بیمه خانه و عمر توجه لازم را نشان دهند.
وی با انتقاد از عدم استفاده مردم از پوشش‌های بیمه‌ای تصریح کرد: ضعف اطلاع‌رسانی در این زمینه بیش از هر موردی خودنمایی می‌کند که جا دارد رسانه‌ها و اصحاب رسانه در این خصوص به مردم و شناساندن بیمه و خدمات آن کمک کنند.
کریمی تصریح کرد: صنعت بیمه موظف است آرامش و اطمینان را در سطح جامعه گسترش دهد که این امر در شرایط فعلی کشور یک ضرورت آشکار است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.