“بیمه مرکزی” پیگیر پرداخت کامل خسارت به زلزله‌زدگان بستک است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت‌های بیمه تاکنون بخش اعظم خسارت‌ زلزله‌زدگان بستک را به‌طور کامل در محل زلزله پرداخت کردند.

رحیم مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: تمام شرکت‌های بیمه اقدامات لازم را به‌منظور پرداخت خسارت به زلزله‌زدگان شهرستان بستک در استان هرمزگان در همان ساعات اولیه زلزله به مرحله اجرا گذاشتند.

وی تصریح کرد: براین اساس اگر باز هم مواردی باقی مانده زلزله‌زدگان عزیز می‌توانند با مراجعه به شعب شرکت‌های بیمه مستقر در بندرعباس اقدامات لازم را برای اخذ خسارت وارده به مرحله اجرا بگذارند.

وی افزود: تمام واحدهای تجاری که در این زلزله آسیب دیده‌اند خسارت وارده به آنها پس از مراجعه به شعب شرکت‌های بیمه در بندرعباس در اسرع وقت به آنها پرداخت می‌شود.

**اجرای طرح بیمه انفرادی درمان برای خانواده‌ها

مصدق با بیان آنکه بیمه مرکزی ایران به منظور تسهیل در اجرای طرح بیمه انفرادی درمان بر اساس رساندن تعداد اشخاص به زیر ۱۰ نفر طرح بیمه انفرادی خانواده را به شرکت‌های مربوطه ارائه کرده است عنوان کرد: بیمه مرکزی به شرکت‌هایی که متقاضی اجزای بیمه انفرادی درمان برای خانواده‌ها باشند بیمه مرکزی مجوزهای لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهد که در حال حاضر در این مورد فقط یک شرکت بیمه‌ای مجاز به اجرای طرح بیمه انفرادی خانواده برای درمان است.

وی در این مورد افزود: سایر شرکت‌های بیمه که در سرزمین اصلی در حال فعالیت می باشند نیز می‌توانند اقدامات لازم را برای دریافت مجوز اجرای بیمه انفرادی درمان خانواده را تحت نظارت بیمه مرکزی به مرحله اجرا بگذارند.

**۸۰ درصد درآمد بیمارستان‌های غیردولتی از بیمه تکمیلی درمان است

مصدق در رابطه با میزان بدهی شرکت‌های بیمه‌ به بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی گفت: یکی از مباحث مهم در رابطه با بخش درمان مطالبات بیمارستان‌ها از شرکت‌های بیمه است که در این مورد به جز یکی از شرکت‌های بیمه که به صندوق بازنشستگی بدهکار است تمام شرکت‌های تجاری بیمه کشور در رابطه با بخش بهداشت و درمان بسیار خوش‌حساب می باشند به‌گونه‌ای که ۸۰ درصد درآمد بیمارستان‌های غیردولتی از محل بیمه‌های تکمیلی درمان است.

مصدق در پایان گفت: حدود ۱۰میلیون نفر از مردم در قالب استفاده از خدمات مختلف پزشکی از بیمه‌های تکمیلی درمانی شرکت‌های بیمه بازرگانی استفاده می‌کنند که رقم آن بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.