بین المللی شدن درگیریهای بدخشان، کشور را بازیچه قدرتها خواهد کرد

به گزارش ایرنا محی الدین کبیری’روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشکلات ناشی از بروز درگیریها در استان بدخشان باید هر چه سریعتر پایان یابد در غیر این صورت ، عوامل بیرونی متعددی بر وضعیت کشور تاثیر خواهند گذاشت که تبعات آن غیر قابل جبران است.

وی افزود: چنانچه هرچه زودتر این قضیه فیصله نیابد و مشکلات موجود برطرف نشود، تهدیدات و خطرات بیشتری آینده تاجیکستان را تهدید خواهد کرد.

کبیری مجددا بر تداوم آتش بس در استان بدخشان تاکید کرد و گفت: این امر سبب خواهد شد تا افراد مسلح بیشتری سلاحهای خود را تحویل مقامات امنیتی و نظامی دهند.

رییس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان تصریح کرد: مساعدت دولت در این زمینه به نفع بازگشت آرامش به منطقه و حل اختلافات موجود خواهد بود.

این نماینده پارلمان تاجیکستان با اشاره به خروج بخش عمده ای از نیروهای نظامی از خاروغ، این اقدام را عاملی موثر در تامین ثبات و برقراری امنیت در منطقه آشوب زده بدخشان ذکر کرد و گفت: حل نشدن اختلافات می تواند زمینه را برای سوءاستفاده برخی از کشورهای دارای منفعت در این کشور فراهم کند.

وی افزود: حزب نهضت اسلامی تاجیکستان آماده هر نوع همکاری برای ترغیب شورشیان مسلح به تحویل سلاحهای خود به مقامات امنیتی و انتظامی است تا هرچه زودتر آرامش و امنیت به این استان کوهستانی بازگردد.

هفته گذشته ، نیروهای نظامی تاجیکستان، در پی ترور ‘عبدالله‌ نظرف’ رییس کمیته امنیت استان خودمختار بدخشان، عملیات مشترکی را در مرز مشترک با افغانستان آغاز کردند که در این عملیات دهها کشته شدند.

آساق**ه.ص**۱۶۶۳**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۴۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.