بی‌توجهی وزارت بهداشت عامل چند برابر شدن پدیده زیرمیزی

۰۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز:‌ نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه پدیده شوم زیرمیزی در بخش دولتی دیده می‌شود، گفت: حذف پدیده زیرمیزی پزشکان علاوه بر اینکه بار مالی هزینه‌های درمانی مردم را کاهش می‌دهد، سبب خواهد شد که مراکز درمانی بخش دولتی نیز کارآمد شوند.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش آمار زیرمیزی از سوی پزشکان در بیمارستان‌های کشور، گفت: متأسفانه بی‌توجهی مسئولان وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش‌پزشکی به این معضل سبب افزایش چند برابری زیرمیزی در چند سال اخیر شده است و هم اکنون پزشکان متخلف بدون هیچ ترسی اقدام به دریافت زیرمیزی می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، یکی از سبب‌های افزایش میزان زیرمیزی پزشکان را واقعی نبودن تعرفه‌های پزشکی خواند و افزود: به‌طور حتم مسئولان حوزه بهداشت باید در جهت واقعی شدن تعرفه‌های درمانی تلاش کنند که این موضوع مستلزم بهبود وضعیت بیمه‌های درمانی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که ساختار سازمان‌های بیمه‌گر اصلاح نشود، نمی‌توان به بهبود وضعیت حوزه سلامت امید داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عملکرد سازمان‌های بیمه‌گر در سال قبل را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: این موضوع سبب وخیم‌تر شدن وضعیت بیمارستان‌ها و حوزه درمان شد، چون این سازمان‌ها حمایت لازم را از نظام سلامت نداشتند.

تأمینی‌لیچایی با تاکید بر این‌که رابطه مالی میان پزشک و بیمار باید حذف شود، افزود: متأسفانه پدیده زیرمیزی هم‌اکنون در بعضی از مراکز پزشکی، به شکل عادی در حال انجام است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی هیچ اقدامی برای برخورد با پزشکان متخلف نمی‌کند.

وی با بیان اینکه به‌طور حتم اجرای طرح پزشک خانواده در کاهش پدیده زیرمیزی تأثیرگذار است، یادآور شد: متأسفانه این طرح هم به‌‌دلایل بسیار با آینده نامعلوم روبه‌رو است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه پدیده شوم زیرمیزی در بخش دولتی دیده می‌شود، افزود: حذف پدیده زیرمیزی پزشکان علاوه بر اینکه بار مالی هزینه های درمانی مردم را کاهش می‌دهد، سبب خواهد شد که مراکز درمانی بخش دولتی نیز کارآمد شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.