بی‌نیازی از عینک با کاشت قطره باران

دانشمندان روش جدیدی را طراحی کرده‌اند که با کاشت یک ایمپلنت کوچک زیر قرنیه چشم، برای همیشه نیاز به استفاده از عینک مطالعه را برطرف می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،در یک عمل جراحی بدون درد، ایمپلنت ظریفی موسوم به «قطره باران» (Raindrop‌) زیر قرنیه چشم کاشته می‌شود که می‌تواند مشکلات بینایی مرتبط با افزایش سن را معکوس کند.

از این روش می‌توان برای مقابله با شرایطی مانند پیرچشمی (Presbyopia) – کاهش توانایی چشم در تمرکز بر اشیاء نزدیک با افزایش سن – استفاده کرد؛ پیرچشمی یکی از دلایل اصلی نیاز به استفاده از عینک مطالعه محسوب می‌شود.

آمریکا در روش کاشت ایمپلنت Raindrop‌ پیشگام بوده و هم‌اکنون از این روش درمانی در انگلیس نیز استفاده می‌شود.

درحالیکه عمل جراحی لیزر یک ساعت بطول انجامیده و برخی افراد حتی پس از عمل نیز نیاز به استفاده از عینک مطالعه دارند، عمل کاشت ایمپلنت تنها ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

ایمپلنت جدید Raindrop (قطره باران) گفته می‌شود، چراکه ساختاری شبیه قطره داشته و از ماده‌ای به نام هیدروژل ساخته شده است که ۸۰ درصد آن آب است؛ از هیدروژل برای ساخت لنزهای تماسی استفاده می‌شود.

با استفاده از قطره‌ بی‌حسی و بدون نیاز به بی‌هوش کردن بیمار، از طریق یک لیزر مخصوص برش دقیقی روی قرنیه ایجاد شده و ایمپلنت روی آن قرار می‌گیرد؛ در نهایت برش مجددا روی قرنیه بازگردانده می‌شود.

ایمپلنت Raindrop از طریق تغییر شکل قرنیه، دید نزدیک را بهبود بخشیده و نیاز به استفاده از عینک مطالعه را برطرف می‌کند.

استفاده از این روش تنها در انگلیس با ۳۲ میلیون استفاده‌کننده از عینک، باعث کاهش هزینه سالانه ۴٫۴ میلیارد دلاری برای خرید عینک طبی و لنزهای تماسی خواهد شد.

هزینه انجام این عمل جراحی ۴۱۰۰ دلار است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.