بی بی سی:حباب امنیت تل آویوی ها در هم شکست

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ مبارزان فلسطینی در پاسخ iبه حملات وحشیانه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی iبه نوار غزه در سه روز قبل بیش از هفتصد و بیست فروند موشک و راکت iبه مناطق صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کرده اند.
 

در تازهترین این حملات مبارزان فلسطینی صبح امروز یک فروند موشک به شهر تل آویو در فلسطین اشغالی شلیک کردند.همزمان با اصابت این موشک iبه تل آویو آژیرهای خطر در شهر اشغالی قدس نیز iبه صدا در آمد.

در همین حال شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش تفسیری داد تل آویو که با ثروت بسیار و کافه های خاصش معروف شده است با کمال ناباوری شاهد فرو ریختن حباب امنیت اش است.
به گزارش تفسیری شبکه تلویزیونی بی بی سی بار دیگر در تل آویو، صدای آژیر اخطار طنین انداز شد تا مردم این شهر از بیم موشک هایی که پرتاب می شوند، برای خود جان پناهی پیدا کنند.
حتی مردم جنوب اسرائیل که می گویند بیم و واهمه، بخشی از زندگیشان شده است، می گویند پرتاب موشک افزایش چشمگیری داشت.
اسرائیلی ها اکنون عصبی شده اند و تل آویو که iبه داشتن شهروندان ثروتمند و کافه و رستوران های خاص خود معروف است، همواره از دنیای خارج iبه سبب داشتن امنیت حبابی مورد انتقاد قرار می گرفت و اکنون این حباب فرو ریخته است.
حتی آژیرهای خطر اولین بار در قدس بعد از دهها سال iبه صدا در آمد.
خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار هم در گزارش تفسیریی از تل آویو اعلام کرد ساکنان این شهر از بیم راکت های حماس iبه  زیرزمین های منازلشان پناه برده اند.این خبرنگار گفت: خیابان ها، رستوران ها و قهوه خانه های تل آویو کاملا خالی است و مردم iبه ندرت از منازلشان خارج می شوند.

نعیم قاسم:اسرائیل ازقدرت موشکی مقاومت فلسطینی غافلگیر شده است
معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل از قدرت موشکی گروه های مقاومت فلسطینی غافلگیر شده است.
شیخ نعیم قاسم گفت: اسرائیل از رسیدن موشک های گروه های مقاومت iبه تل آویو و قدس اشغالی غافلگیر شده است. سبب این غافلگیری این است که اسرائیل در روز اول تجاوز خود iبه غزه مدعی شده بود که موشک های فجر-۵ را از بین برده است ولی این موشک ها تل آویو را هدف قرار داد و این حملات iبه یاری خداوند ادمه خواهد یافت. اسرائیل تنها زبان توان بازدارندگی را می فهمد. این توان iبه این معناست که توان گروه های مقاومت همیشه حاضر و آماده باشد.
وی افزود: گزینه ای جز مقاومت وجود ندارد. ما iبه ملت مبارز و قهرمان فلسطین، شهید الجعبری و دیگر شهدا درود می فرستیم و باید iبه کسانی که موشک ها را iبه سوی فلسطین اشغالی برای حمایت از ملت فلسطین پرتاب می کنند، تبریک گفت.

دانی رابینستین روزنامه نگار اسرائیلی در گفتگو با بی بی سی تاکید کرد حماس با گلوله باران جنوب اسرائیل نشان داد که هنوز قویست.

 کارشناس عرب:تبدیل گنبد آهنین اسرائیل iبه گنبد کاغذی
عضو کنگره ملی عربی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین در بیروت گفت:گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در برابر موشک های گروه های مقاومت فلسطینی فلج شده است و بسیاری از کارشناسان این گنبد اهنین را گنبدکاغذی توصیف کرده اند.

الیاس مطران درباره حملات رژیم صهیونیستی iبه نوار غزه گفت: موشک های گروه های مقاومت فلسطینی عمق اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است و باید iبه این اتفاق بزرگ توجه داشته باشیم. گنبد آهنین اسرائیل ناتوانی خود را در برابر موشک های مقاومت نشان داد و حتی بسیاری آن را گنبدکاغذی توصیف کرده اند.

وی افزود:باید iبه نیروهای مقاومت iبه رغم محاصره نوار غزه تبریک گفت که چنین موشک هایی را iبه سوی فلسطین اشغالی پرتاب می کنند. این موشک ها از غزه تحت محاصره iبه سوی اسرائیل پرتاب می شوند. اصابت این موشک ها iبه شهرهای مختلف در اسرائیل iبه ویژه تل آویو بی فایده بودن رزمایش های مشترک آمریکا با اسرائیل و iبها های نظامی چند میلیارد دلاری این رژیم را اثبات کرده است.

الیاس مطران در ادامه گفت:واکنش کشورهای عربی و دیگر کشورها iبه این تجاوز ذلت بار بوده است. اقدامات بعضی رژیم های عربی تشویق کننده اسرائیل برای تکرار این جنایت هاست. رژیم صهیونیستی از شرایط کنونی در منطقه برای این جنایت ها استفاده می کند. امیدواریم کشورهای عربی مواضع قاطعی در حمایت از فلسطین داشته باشند.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.