ب ام و با کوپه ام ۳ خداحافظی کرد

۱۲ تیرماه ۱۳،

ب ام و با کوپه ام ۳ خداحافظی کرد

Bookmark and Share

با تولید آخرین دستگاه از مدل ام۳ کوپه، ب ام و بعد از ۲۶ سال برای همیشه با این مدل خداحافظی کرد. از این پس نام ام۳  تنها برای مدل‌های سدان ب ام و استفاده خواهد شد و با معرفی سری ۴ {+}، کوپه بعدی بخش ام این کارخانه آلمانی با نام ام۴ عرضه می‌شود. 

اگرچه این تنها یک تغییر نام است، اما خداحافظی با کوپه ام ۳ بعد از نزدیک به سه دهه با واکنش بسیاری همراه شد. اولین نسل از ام۳ بر اساس مدل ائی۳۰ ب ام و در سال ۱۹۸۶ عرضه شد. اولین نسل از ب ام و ام۳ فقط در فرم کوپه تولید شد. 

ب ام و با کوپه ام ۳ خداحافظی کرد

از نسل اول تنها ۱۶ هزار دستگاه ساخته شد و همین سبب شد ارزش این خودرو به مرور زمان بیشتر شود. برای مقایسه لامبورگینی تا پایان سال قبل کمی بیشتر از ۱۳ هزار دستگاه از مدل گالاردو تولید کرد. 

ب ام و از سال ۲۰۰۷ تا کنون بیش از چهل هزار دستگاه از چهارمین و آخرین نسل از ام۳ کوپه  تولید کرد. این نسل اولین نسلی از ام۳ بود که به جای موتور شش سیلندر ۳.۲ لیتری یک موتور هشت سیلندر چهار لیتری با قدرت ۴۲۰ اسب بخار داشت. 

این موتور پنج سال پیاپی به عنوان بهترین موتور ۳ تا ۴ لیتری جهان شناخته شد. شتاب صفر تا صد کیلومتر ماشین با این موتور ۴.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده بود. 

ب ام و با کوپه ام ۳ خداحافظی کرد

ب ام و برای اولین نسل از مدل ام۴ دوباره از موتور شش سیلندر استفاده خواهد کرد. قرار است این مدل در ماه‌های اول سال آینده میلادی به بازار عرضه شود.  

آخرین دستگاه از نسل چهارم ام ۳ کوپه با رنگ نارنجی و در کارخانه ریگنزبرگ ب ام و در ایالت باواریا در آلمان ساخته شد.

برچسب ها : ب ام و | ام ۳ کوپه | ام ۴ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۷/۱۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.