تأکید فرمانده نیروی دریایی ایران بر برقراری امنیت منطقه بدون حضور بیگانگان

۱۹م اسفند ،

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی پذیرش ناوهای کشور عمان را در بندر عباس داریم و امیدواریم در آینده این ملاقات‌ها در سطوح ناوگروه‌ها هم ادامه یافته و بیشتر تداوم یابد.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار “حبیب‌الله سیاری” فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور در کشور عمان با فرمانده نیروی دریایی این کشور ملاقات و گفتگو کرد.

بنا بر گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار سیاری در این ملاقات با بیان اینکه عمان، کشور دوست و برادر ماست و در منطقه منافع مشترک و مشابه با ما دارد، گفت: ما می‌توانیم با کمک هم و در کنار سایر کشورهای منطقه، امنیت منطقه  را برقرار کرده و برای این کار هیچ‌گونه نیازی به حضور بیگانگان نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تداوم رزمایش و تمرینات مشترک دریایی با کشور عمان در مقیاس وسیع‌تر خاطرنشان کرد: ایران و عمان با اقتدار و توانمندی‌های زیاد دریایی قادر می باشند با کمک سایر کشورهای دوست و برادر منطقه، امنیت این منطقه مهم و استراتژیک که تنگه حساس و حیاتی هرمز را نیز شامل می شود، را برقرار کنند.

دریادار سیاری افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی پذیرش ناوهای کشور عمان را در بندر عباس دارد و امیدواریم در آینده این ملاقات‌ها در سطوح ناوگروه‌ها هم ادامه یافته و بیشتر تداوم یابد.

در ادامه، فرمانده نیروی دریایی عمان با ابراز خرسندی از حضور هیئت بلند پایه نظامی ایران در این کشور، اظهار داشت: ما به دنبال توسعه روابط نظامی در حوزه دریا با کشور ایران هستیم و تمایل زیادی برای برگزاری رزمایش و تمرینات نظامی واقعی بصورت مشترک با شما را داریم.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی که در منطقه یکم دریایی بندر عباس انجام شد ،افزود: نیروی دریایی کشور عمان تمایل زیادی برای توسعه سطح رزمایش ها و تمرینات نظامی با کشور ایران در اداره و مشارکت دریایی با این کشور را یک افتخار می‌داند.

فرمانده نیروی دریایی عمان در ادامه تصریح کرد: ما در حال حاضر به لحاظ تجهیزاتی در وضعیت خوبی به سر می بریم و تعداد ۳ فروند ناو جنگی که توسط کشور انگلستان در دست تهیه و تحویل است به فواصل هر چهار ماه به کشور عمان واگذار می شود و همچنین تعداد دیگری ناوشکن بزرگتر در کشور سنگاپور در دست ساخت داریم که در آینده ای نزدیک به ما تحویل خواهند داد.

وی با اشاره به صحبت های دریادار سیاری اذعان داشت: ما در کنار نیروی دریایی ایران که از اقتدار زیادی برخوردار است قادر به تأمین امنیت منطقه هستیم و قطعأ اقتدار دریایی شما سبب اقتدار ما خواهد بود و توان دریایی ما هم به این اقتدار خواهد افزود.
فرمانده نیروی دریایی عمان در پایان آمادگی این کشور برای پذیرش ناوگروههای ایران در بنادر عمان تأکید کرد.

گفتنی است دریادار سیاری در رأس یک هیئت بلند پایه نظامی و بنا به دعوت نیروی دریایی کشور عمان و به‌منظور تحکیم روابط صلح و دوستی ایران و عمان، تهران را به مقصد این کشور ترک کرد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.