تأکید بر افزایش سطح مبادلات ایران و ترکیه به ۱۰۰میلیارد دلار

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
رئیس مجلس در دیدار وزیر امور خارجه ترکیه گفت: روابط دو کشور ایران و ترکیه باید همواره رو به رشد و گسترش در تمامی حوزه‌ها باشد و نباید اجازه داد پاره‌ای مشکلات در این مسیر مانع ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار “احمد داووداغلو” وزیر امور خارجه ترکیه و هیئت همراهش روابط دو کشور را صمیمانه و بر پایه دوستی و برادری دیرینه دو ملت دانست و گفت: دولت و ملت ایران همواره به ترکیه نگاهی دوستانه و مثبت داشته‌اند.

وی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط فیمابین در عرصه‌های گوناگون بویژه مراودات اقتصادی و بازرگانی، گفت: روابط دو کشور باید همواره رو به رشد و گسترش در تمامی حوزه‌ها باشد و نباید اجازه داد پاره‌ای مشکلات در این مسیر مانع ایجاد کند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اهمیت نقش و جایگاه بالای ایران و ترکیه در منطقه و جهان اسلام تأکید کرد: همکاری مشترک ایران و ترکیه در حل بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی منطقه و جهان اسلام می‌تواند راهگشا باشد.

“داوود اوغلو” وزیر امور خارجه ترکیه نیز با بیان اینکه گفت‌وگوها و مذاکرات بسیار سازنده و مفیدی با مقامات کشورمان داشته است، بر اهمیت مشورت و رایزنی‌های منظم و مستمر میان دو کشور با توجه به اهمیت و پیچیدگی تحولات منطقه تأکید کرد و گفت: دیدگاه‌های دو کشور در قبال بسیاری از مسائل منطقه و جهان اسلام مشترک و یکسان است و باید با گفت‌وگوها و مذاکرات بیشتر، به همگرایی مواضع دو کشور کمک کرد.

وی تصریح کرد: اگر ایران و ترکیه مشترکاً نتوانند برای مشکلات منطقه راهکاری پیدا کنند، دیگران از خارج منطقه راهکارهایی که به نفع امنیت اسرائیل است، بر منطقه تحمیل می‌کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین با بیان اینکه دو کشور ایران و ترکیه از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بیشماری برای همکاری و تعامل مشترک برخوردارند، گفت: باید با همکاری یکدیگر سطح مبادلات فیمابین را تا ۵ سال آینده به یکصد میلیارد دلار برسانیم.
“داوود اوغلو” همچنین حب و علاقه به اهل بیت(ع) را از ضروریترین عوامل پیوند و دوستی میان دو ملت دانست.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.