تئاتر استان‌ها پشتوانه‌ای ارزشمند برای تحکیم تئاتر کشور است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

پیام معاون هنری ارشاد به بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور؛

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وپنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای، تئاتر استان‌های کشور را مقّوم و پشتوانه‌ای ارزشمند برای تحکیم و استعلای تئاتر کشور دانست.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی؛ معاون هنری در پیامی به مناسبت آغاز جشنوار تئاتر منطقه‌ای آورده است؛

تئاتر هنری است فرهیخته، خیال آمیخته، آفرینشگرانه و دل‌انگیز که به زبان شور و شعور، در رهگذر احساس و زیبائی، انسان را به شهود و خلود می‌رساند. این نهاد فرهنگی اجتماعی برآمده از دل مردم و حاصل کوشش‌ها و جوشش‌های عقلانی برای خلق زیبائی و مانائی و نیل به حقیقت است. به همین اعتبار، هنر در فرهنگ ما همواره از معنویت، کمال‌گرائی و خیراندیشی برخوردار بوده است. تئاتر را مردمی‌ترین هنرها ذکر کرده‌اند و از این منظر می‌بایست به تاریخ‌پذیری، دگرگونی‌پذیری و نسبیت‌پذیری آن اشاره کرد که دستمایه‌های جوهری آن را تشکیل می‌دهند.

بی‌شک تئاتر معاصر نیز می‌بایست همپا با تحولات اجتماعی، به خلق مضامین زیبا و ارزشی و آفرینش‌گری‌های بدیع و ماندگار روی آورد تا خود را در برابر گذشت زمان بیمه کند. از این قرار و پیوند، تئاتر مناطق ایران از مواهب و سرچشمه‌هائی برخوردار است که ریشه در اصالت‌های بومی و تجارب منطقه‌ای و ذوق و ابتکارات بی‌دلیل داشته و چنانچه این آثار دستمایه و جوهره هنرهای نمایشی قرار گیرند ما را در نیل به آرمان‌های “تئاتر ملی” نزدیک‌تر ساخته و در مشارکت و همکلامی و همدلی با زبان و فرهنگ مردم مرتبط تر خواهند ساخت.

تئاتر استان‌های کشور همواره مقّوم و پشتوانه‌ای ارزشمند برای تحکیم و استعلای تئاتر کشور به شمار آمده و ایران اسلامی و صحنه‌های تئاترش همواره چشم انتظار این کوشش‌ها و درخشش‌های خلاقانه و منحصربفرد بوده است.

امید به آن دارم که جشنواره‌ امسال نیز با ارائه تازه‌ترین دستاوردهای ذوقی و طُرفه‌ی هنرمندان، گام‌های بلندی را در پویائی تئاتر ایران در پیوند و ارتباط با خانواده جهانی تئاتر برخواهد داشت. انشاء ا…

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.