تئاتر سیار نقش موثری در همگانی شدن این هنر دارد

ˈسعید زمانیانˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مقوله فرهنگ سازی، معرفی و ترویج استقبال و حمایت از اجرای آثار نمایشی از مهمترین وظایف کانون تئاتر سیار است که معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را برای فعالان این عرصه در دو بخش مدیریتی و اجرایی تبیین کرده است.

وی ادامه داد: کمبود امکانات سخت افزاری و سالن های میزبان آثار نمایشی در برخی از استان ها و شهرستان های کشور باعث شده بود که مردم شناخت و در ادامه اقبال کمتری نسبت به تئاتر به عنوان هنری جریان ساز داشته باشند.

مدیر کانون تماشاخانه سیار مرکز هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: اما راه اندازی تئاتر سیار با هدف بردن تئاتر به میان مردم به جای دعوت کردن از آنها برای حضور در تالارهای نمایشی و پیگیری جریان اجراهای عمومی، در طی همین زمان کوتاه توانسته بازدهی و ثمربخشی مطلوبی در سطح کشور داشته باشد.

زمانیان درمورد اجراهای این کانون در هشت منطقه استان همدان پیش از آغاز جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تجربه اجراهای پیشین در آذربایجان غربی و کرمانشاه و همچنین اجراهای متعدد در تهران، ما را بر آن داشت تا با استفاده از ویژگی بومی و محلی آیین ها و سنت های این استان، دست به انتخاب آثاری بزنیم که در کنار جذابیت، بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطبان خود داشته باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا، دو روز زودتر از افتتاح رسمی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اجراهای متنوعی را در سطح شهر و مناطق استان همدان با هدف معرفی هر چه بیشتر هنر نمایش و تاثیرات ممتاز و برجسته آن ترتیب دادیم که نتایج خوبی را با خود به همراه داشت و در طول جشنواره نیز اجراهای کانون تئاتر سیار با استقبال و همراهی مردم این استان به ویژه کودکان و نوجوانان رو به رو شده است.

مدیر کانون تماشاخانه سیار مرکز هنرهای نمایشی شناخت و معرفی ظرفیت های بالای شهرستان ها و هنرمندان آن را از مهمترین دستاوردهای اجرای نمایش های این کانون برشمرد وخاطرنشان کرد: به دلیل پیشینه غنی ایرانیان و تاریخ کهن تمدن این سرزمین، فرهنگ سازی و فرهنگی پذیری با تار و پود مردمان ما عجین شده است.

وی ادامه داد: همین امر موید این نکته است که مسوولان استانی با حمایت و تبلیغات گسترده تر می توانند در احیا و تحقق شعار ˈتئاتر برای همهˈ یاریگر مدیران فرهنگی در مرکز هنرهای نمایشی ومعاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند و استمرار در این شیوه می تواند هنر نمایش را در سراسر کشور به جایگاه واقعی آن برساند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تا ۲۲ مهرماه در همدان برپا است.

فراهنگ**۹۲۶۶**۱۵۸۸

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.