تائید حد نصاب امضاها برای سؤال

این مطلب در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو هیئت رئیسه مجلس از تائید اقدام این هیئت در اعلام وصول سؤال از رئیس جمهور توسط اعضای هیئت رئیسه خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا درباره نشست عصر امروز هیئت رئیسه مجلس به فارس گفت که در این نشست ابتدا مسائل کلان مربوط به مدیریت مجلس از جمله موضوع طرح‌ها و لوایح و تحقیق و تفحص‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه نشست علیرضا منادی مسئول پیگیری سؤال از رئیس جمهور و متولی کنترل امضاهای نمایندگان گزارشی از روند طی شده این سؤال ارائه نمود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بر اساس توضیحات ارائه شده مشخص شد هیچ خدشه‌ای در تعداد امضاهای نمایندگان برای سؤال از رئیس جمهور وجود ندارد و تعداد امضاها تا وقت ارسال سؤال برای رئیس جمهور حد نصاب داشته است.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا تاکید نمود: نظر همه دوستان هیئت رئیسه بر این است که طرح سؤال از رئیس جمهور طبق آئین‌نامه صورت گرفته و در این خصوص آئین‌نامه به صورت کامل رعایت شده است.

وی تصریح نمود: آقای فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز امروز با آقای منادی و اعضای هیئت رئیسه مذاکره داشته و اصل کار را پذیرفته است.

این عضو هیئت رئیسه در پایان گفت: البته از هیئت رئیسه خواسته بود که اگر به طریق قانونی امکان دارد، سؤال از رئیس جمهور مطرح نشود اما با توجه به طی شدن روند قانونی و خدشه دار نبودن این کار طبق ماده ۲۱۲ آئین نامه به قانون عمل خواهد شد.


خبرگزاری انتخاب |

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.