تاثیر رسانه ملی بر بیداری اسلامی

جام جم آنلاین: مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ششمین هم اندیشی مدیران سیما بر ضرورت ایفای نقش موثر صدا و سیمای جمهوری اسلامی به پیشرفت بیداری اسلامی تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما ، دکتر علی اکبر ولایتی ، رسانه تصویری را موثرترین رسانه توصیف و تصریح کرد : سیمای جمهوری اسلامی رسانه تصویری است که بر خلاف رسانه های غربی که به دنبال تشتت در بین مسلمانان و گسترش فساد و ضد ارزش هایند ، خط صحیح را در ابعاد مختلف به جهانیان نشان می دهد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه گفت : بیداری اسلامی به معنای احیاء ارزش های اسلامی و بازگشت به آن است و این تبیین واقعیتی است که اتفاق افتاده است.

وی افزود: بیداری اسلامی اثبات کرد که دنیا در ارائه راه حل هایی که برای وضعیت سیاسی جهان اتفاق افتاده ، موفق نبوده است کمونیسم به موزه های تاریخ پیوست و غرب نیز نتوانست فرمول لیبرال دموکراسی را در جهان پیاده کند.

ولایتی در این رابطه به انتخابات فرانسه اشاره کرد و افزود : امروز فرانسوی ها به کسی رای  می دهند که در تبلیغات انتخاباتی علیه اتحادیه اروپا حرف زد واین نشان می دهد که فرمول غربی ها جواب نداده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: غربی ها فرمول مسخ شده از لیبرال دموکراسی را به جهان ارائه کردند اما کشورهای اسلامی و جهان سوم با لیبرال دموکراسی به ترقی نرسیدند و نخواهند رسید. بنابراین بازگشت به اسلام حیات بخش ضرورتی انکار ناپذیر است و غربی ها نیز به آن پی برده اند.

ولایتی سیر تکاملی مبارزات ملت بزرگ ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری موثر امام خمینی (ره) را تشریح کرد و گفت : پایه اصلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی رای مردم است و این انقلاب مردمی برای استقلال خود هزینه های متعددی از جمله جنگ تحمیلی و تحریم های مختلف را پرداخت کرده است. 

وی افزود : ایران مستقل تحت کنترل غرب نیست ، مستقلاً درخصوص فلسطین و بیداری اسلامی اظهار نظر می کند و تصمیم می گیرد و فعالیت صلح آمیز هسته ای انجام می دهد و این نشانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران در تصمیم گیری است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به شکست آمریکا در کشورهای منطقه از جمله عراق ، مصر، لیبی و تونس گفت: بیگانگان باید بپذیرند که بهار اسلامی در کشورهای منطقه آغاز شده است و در این کشورها نظام اسلامی شکل خواهد گرفت و دیگر، حکومت های آن به حالت سابق بر نمی گردد.

وی افزود: در وضعیت کنونی مصر نیز ، سبقه اسلامی حاکم است و دولت مصر دولت اسلامی خواهد شد.

ولایتی جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در جهان مورد توجه قرار داد و با اشاره به برگزاری موفق کنگره‌های بیداری اسلامی گفت : ایران کشوری مستقل است که جهان اسلام را از فرق و مذاهب مختلف گرد هم می آورد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایتخت جهان تشیع ، همه مسلمانان را صرف نظر از هر اعتقادی دعوت می کند تا با یکدیگر هم اندیشی کنند و به تصمیمات مشترک برسند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی استقبال بیش از ۷۰ کشور جهان و حضور پر شور و با انگیزه شرکت کنندگان در این مجمع را ستود و از برگزاری کنگره­های ” زن و بیداری اسلامی ” ، ” دومین مجمع جهانی
بیداری اسلامی ” ، ” اجلاس حوزه های علمیه جهان اسلام ” و ” اجلاس خاص شیعیان ” تا پایان سال جاری خبر داد.

وی تاکید کرد : زمینه لازم برای اینکه جهان اسلام به قطب مهم و تاثیرگذار در جهان تبدیل شود،  فراهم است و پیوستگی جغرافیایی اسلام ، فرهنگ مشترک و تمدن منحصر به فرد اسلامی ظرفیت این سرنوشت مشترک را تحقق می بخشد . 
ولایتی در پایان سخنان خود با توجه به اهتمام معاونت سیما برای انعکاس شایسته رویدادهای بیداری اسلامی از مدیران صدا و سیما خواست که به عنوان عیون جمهوری اسلامی که توطئه های رسانه ای بیگانگان را نظاره گرند و مصالح رسانه ای را می شناسند ، با دیدگاه های کارشناسی رسانه ای مجمع جهانی بیداری اسلامی را بیش از پیش یاری کنند .

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی با استناد به روایتی از سخنان گهربار حضرت فاطمه زهرا (س) بر توجه و ترویج قناعت به عنوان عاملی موثر در جهت تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد و گفت : دین مبین اسلام به قناعت بسیار توجه دارد ،قناعت مصرف را کنترل می کند و رشد و ترقی را در پی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین کازرونی بر اساس فرمایش بی­ بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) توضیحاتی را درباره عافیت و سلامتی ، قدرانی از پدر و مادر ، اجتناب از قدرت طلبی، تسلط بر نفس و عظمت خداوند رحمان و رحیم بیان کرد .

در پایان نشست ، دکتر محمد تقی حلی ساز ، متخصص پزشکی فیزیکی و توانبخشی و فیزیوتراپی ، توصیه های پزشکی در ارتباط با دردهای عضلانی ارائه کرد و از کارکنان خواست در نشست و برخاست ها توصیه های پزشکی را جدی بگیرند . 

jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.