تاثیرات شگفت انگیز رنگها برروی ذهن انسان!

۲۷خردادماه،

رنگها می توانند تا حد بسیاری ذهن و احساسات ما را تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ بعضی از رنگها روی انرژی ذهنی ما تاثیر می گذارند و بعضی از آنها حتی تاثیر فیزیکی دارند. بنا براین با ترکیب رنگ های مختلف و بکارگیری رنگهای مناسب در خانه و محیط کار می توانید از تاثیرات مثبت آنها بر روی ذهن و جسمتان بهره مند شوید.

رنگ های انرژی زا :

رنگهای روشن و تند معمولا\” انرژی زا می باشند. برای مثال رنگ قرمز آنقدر انرژی زا است که فشار خون را بالا می برد. رنگ قرمز مارا به هیجان می آورد و بسیاری آن را رنگ عشق می دانند. رنگ زرد انرژی را بسیار می کند و به ما احساس رضایت و خوشحالی می بخشد. رنگ نارنجی اشتها آور است و سبب می گردد که ما در کل احساس خوبی داشته باشیم.

رنگ های متعادل کننده و آرامش دهنده :

برخی از رنگها سبب تعادل ذهنی می شوند. رنگ سبز سمبل طبیعت است و در ذهن ما تعادل و آرامش برقرار می کنند. رنگ آبی هم الهام بخش صلح و عدالت است و ذهن ما را آرام می کند. رنگ آبی می تواند فشار خون را هم کاهش دهد.

رنگ های خلاقیت زا :

برخی از رنگها در خلاقیت و نو آوری تاثیر گذار می باشند. برای مثال رنگ بنفش حس کنجکاوی را بر می انگیزد و همانطور که می دانید کنجکاوی یک محرک عالی برای ذهن های خلاق است. رنگ صورتی هم قدرت خلاقیت و نوآوری شما را بهبود می بخشد.

رنگ های قدرت دهنده :

رنگ سفید، انرژی و قدرت ذهنی شما را افزایش می دهد و وقتی به عنوان رنگ زمینه استفاده می گردد قدرت رنگهای دیگر را نیز افزایش می دهد. رنگ سیاه هم الهام بخش استقلال و قدرت است./ح

منبع بیترین


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.