تاثیرتوافق کنگره آمریکا برقیمت طلا

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:کارشناس ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد، بعضی عوامل تاثیرگذار از جمله توافق نمایندگان کنگره آمریکا بر سر بودجه سال ۲۰۲۴ تاثیر منفی بر قیمت جهانی طلا داشته است.

به گزارش ممتازبه نقل از بلومبرگ؛ هاوارد ون استراتژیست موسسه اچ اس بی سی تصریح کرد، بازار طلا احتمالا تا برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا نوسان چندانی نخواهد داشت و همه سرمایه گذاران منتظر تصمیمات تازه فدرال رزرو در خصوص محرک پولی خواهند بود.

وی افزود: بازار طلا همچنین منتظر انتشار یافتن آمارهای مربوط به وضعیت خرده فروشی و بیکاری در آمریکا است. توافق سیاسی نمایندگان کنگره آمریکا بر سر بودجه سال آینده نیز سبب کاهش ریسک اقتصادی در این کشور شده و این مساله نیز به ضرر قیمت طلا بوده است.

در همین حال کیتکو در گزارشی اعلام کرد، توافق قانونگذاران آمریکا بر سر تصویب لایحه بودجه و امیدواریها به رشد اقتصاد این کشور سبب افزایش ارزش دلارشد و تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا کاهش یافت.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت و یا حداقل تا سه ماه اول ۲۰۲۴ میلادی تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو در خصوص محرک پولی و بحث و جدل های کنگره، سنا و دولت آمریکا بر سر بودجه و سقف بدهی ها خواهد بود.

بحران بودجه آمریکا سبب تعطیلی ۱۶ روزه دولت در ماه اکتبر شد. قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در ۱۲ سال قبل از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵ درصد کاهش داشته است.

آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است روزهای ۱۷ و ۱۸ دسامبر برگزارشود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.