تاثیرگذاری بر اراده ملت؛ کار مهم مدال آوران پارالمپیک

۲۳ آبان ،

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مدال آوران پارالمپیک ضمن افتخارآفرینی مایه مباهات ملت ایران شدند اما کار مهمترشان تاثیرگذاری بر اراده ملت است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در مراسم دیدار با مدال آوران پارالمپیک ۲۰۱۲ ضمن تشکر از تلاش آنان افزود : ورزشکاران پارالمپیک چند کار مهم انجام دادند از جمله آوازه ملت ایران را در صحنه بین المللی منتشر کردند که در پیام ها و ابراز ارادت مردم به ورزشکاران نشان داده شد.
وی گفت: در مجلس هم نمایندگان با مسرت مسابقات را پیگیری می کردند و با شعف بسیار برای دستاوردهای ورزشکاران کشورمان ارزش قائل بودند.
لاریجانی افزود: پیروزی ورزشکاران پارالمپیکی بر اراده ملی تاثیر می گذارد زیرا اگر ملتی در راهی که انتخاب کرده حاوی اراده محکمی باشد با سرعت بسیار حرکت می کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای فراوانی می باشند که نفت و گاز و منابع دارند اما مالک فناوری نیستند منابع را مصرف می کنند و ظاهر زندگی شان خوب است اما اگر در بطن زندگی آنها وارد شوید می بینید از فقدانی رنج می برند و آن نداشتن اراده قوی است.
لاریجانی افزود: ملت ما پس از پیروزی انقلاب از اراده قوی ای برخوردار شد و در صحنه های مختلفی آن را به نمایش گذاشت که یکی از آنها عرصه دفاع مقدس بود.
وی گفت: دفاع مقدس دفاعی عادی نبود و ملت ایران با مجموعه وسیعی از کشورهای حامی صدام مواجه شد اما چون اراده قوی داشت موفق شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حالا صحنه عوض شده و صحنه پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و البته در صحنه بین المللی سنگ اندازیها کم نیست .
وی با بیان اینکه کاری که شما قهرمانان کردید این بود که اراده ملت ایران را قوی ساختید
افزود: اشخاصی که از مشکلات جسمی برخوردارند اما در میدان مبارزه کارهایی می کنند که بسیار شگفت آور است  به شکل ناخودآگاه بر ضمیر اجتماعی ملت تاثیر می گذارند.
لاریجانی گفت: وقتی مردم این صحنه ها را می بینند با خود می گویند ما که این نعمت ها را داریم چرا اراده محکمی نداشته باشیم از این رو کار شما علاوه بر اینکه افتخارآفرینی است مایه مباهات است .
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به ورزشکاران و مدال آوران پارالمپیک افزود: شما نام انقلاب و ملت ایران را بزرگ کردید از این رو ما در مقابل شما سر تعظیم فرود می آوریم.
وی گفت: اما کار مهمتر شما تاثیر در اراده ملت است و همگان در می یابند که راههای سخت را می گردد با گامهای مستحکم طی کرد.
وی افزود: امیدواریم که  در آینده موفق تر از قبل گام بردارید و نمایندگان ملت هم پشتیبان شما می باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های آقای خسروی وفا رئیس فدراسیون ورزشهای معلولان و جانبازان گفت: وی گزارش تفسیری متین و با ارزشی ارائه کرد که در آن درخواست هایی نیز داشت.
وی افزود: ما در صحن مجلس این درخواست ها را پیگیری خواهیم کرد تا ورزشکاران پارالمپیکی مالک قانون مدونی شوند و در بودجه سال آینده نیز ورزشکاران معلول و جانباز را مدنظر قرار خواهیم داد.
لاریجانی در پایان گفت : میانگین تلاش ورزشکاران جانباز و معلول ما ارزشمند و سنگین بوده است و می توانستند با اراده مدالهای بیشتری کسب کنند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.