تاثیر آی فون ۵ بر بازار موبایل های هوشمند

آی فون ۵:
 در حالی که بازار موبایل‌های هوشمند در سال‌های اخیر همچنان رونق گرفته است، رقابتی سخت در بازار این محصولات ایجاد شده است. درست به همین دلیل هم هست که شرکت‌های تولیدکننده مدل‌های مختلف و متنوعی را با فاصله کم روانه بازار می‌کنند تا سهم خودشان از این بازار داغ و پررونق را حفظ کنند. از طرفی کاربران و علاقه‌مندان تکنولوژی با ورود موبایل‌های هوشمند جدید به بازار سعی دارند محصولات فعلی خودشان را ارتقا داده و یک مدل جدید و به روز را بخرند.

در این میان ورود مدل‌های جدید گوشی پرطرفدار آی‌فون به بازار همیشه با جنجال‌های زیادی همراه بوده است. در همین راستا ورود جدیدترین نسخه این گوشی یعنی آی‌فون ۵، موج جدیدی از خریداران را روانه بازار کرده است.
حالا شرکت‌های رقیب هم سعی دارند حضور پر رنگ‌تری در این بازار داشته باشند و به همین علت تمرکز بیشتری بر طراحی و تولید موبایل‌های آندرویدی کرده‌اند.
با این اوصاف است که اغلب کارشناسان و تحلیلگران بازار موبایل‌های هوشمند معتقدند که جنگ رقابتی در این بازار در حال حاضر میان گوشی‌های آی‌فون و موبایل‌های آندرویدی است.
با فراگیر شدن موبایل‌های هوشمند در جهان و عرضه محصولات جدیدتر و ارزان تر تمایل مردم برای خرید این محصولات بیشتر شده است. موسسه تحقیقاتی نیلسون به‌تازگی تحقیقاتی در این زمینه انجام داده است که نشان می‌دهد در تابستان امسال دو سوم افرادی که در آمریکا قصد خرید گوشی‌های موبایل را داشته‌اند، سراغ موبایل‌های هوشمند رفته‌اند.
براساس این آمار تعداد کاربران موبایل‌های هوشمند همچنان در آمریکا با سرعت زیادی رشد می‌کند و انتظار می‌رود بیش از نیمی از کاربران گوشی‌های موبایل در این کشور را کاربران موبایل‌های هوشمند تشکیل بدهند.
کارشناسان اعلام کرده‌اند که موبایل‌های هوشمند آندرویدی همچنان محبوب‌ترین در میان آمریکایی‌ها هستند و سهم ۸/۵۱ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. موبایل‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل iOS شرکت اپل هم با سهم ۳/۳۴ درصدی در مکان دوم این بازار قرار دارند.
یک شرکت پژوهش در زمینه فناوری اطلاعات در آمریکا اعلام کرد که فروش تلفن‌های همراه در سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ کاهش ۳/۲ درصدی داشته، اما فروش موبایل‌های هوشمند به ۷/۴۲ درصد افزایش یافته است.
فروش موبایل‌های هوشمند افزایش چشمگیری یافته و فروش گوشی‌های موبایل به کاربرها به ۴۱۹ میلیون دستگاه در سه ماه دوم سال ۲۰۱۲ رسیده است، درحالی که تلفن‌های هوشمند ۷/۳۶ درصد از فروش کلی تلفن‌های همراه را تشکیل می‌دهند.

Share

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.