تاثیر پذیری لبنان از بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه روسیا الیوم در مطلبی با اشاره به تاثیری پذیری لبنان از حوادث سوریه آورده است: همگان بر این باورند که لبنان کشوری است که بیشترین تاثیر از بحران سوریه دیده است.

این پایگاه می نویسد: با وجود تلاشهای دولت لبنان در محافل بین المللی برای اینکه وانمود کنند لبنان در بحران بی طرف است و نیز تلاشهای رهبران احزاب و حرکتهای سیاسی لبنانی در این زمینه، اما به نظر می رسد واقعیت به گونه ای دیگر است.

پایگاه فوق بیان کرد: همه تلاشهایی که در راستای دور کردن لبنان از تبعات بحران انجام شده است تا به این لحظه با شکست روبرو شده است.

این پایگاه نوشت: آخرین تاثیر مستقیم بحران سوریه بر لبنانی ها اختلاف نظری است که در سطح عالی میان مسئولان لبنانی وجود دارد.

گواه آشکار این اختلاف نظر را در مواضع میشل سلیمان رئیس جمهوری و عدنان منصور وزیر خارجه این کشور می توان ملاحظه کرد.

در حالی که میشل سلیمان خواستار آماده کردن یادداشت رسمی اعتراض آمیز علیه نفوذ نیروهای سوری به داخل اراضی لبنان است، اما محافل وابسته به گروه هشت مارس آن را فاقد توازن می دانند.

از همین رو عدنان منصور وزیر خارجه لبنان با توجه به مواضع هشت مارس در زمینه آماده کردن این یادداشت اعتراض آمیز عجله به خرج نداده است.

عدنان منصور گفته است: بی اعتنایی به درخواست رئیس جمهوری نشده و یادداشت آماده شده است، اما آن جنبه اعتراضی ندارد و تنها به برخی موارد نقض شده ای که به شکل عمده ای نبوده است خواهد پرداخت و سوریه نیز ملاحظاتی دارد که آن را تحویل لبنان می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.