تاجگردون: در بررسی صلاحیت وزیر علوم سیاسی کاری نشود

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، توفیقی را فردی که در نظام آموزش عالی از مقبولیت ویژه‌ای برخوردار است خواند و تاکید کرد: نمایندگان در روند بررسی و نقد سوابق ایشان باید سیاسی کاری را کنار بگذارند.

به گزارش نامه، غلامرضا تاجگردون گفت: آقای توفیقی که از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب شده اند، جزو چهره‎های شناخته شده کشور است و در دوران حضور وی شاهد فضای آرامی در دانشگاه‎ها و فضای علمی و تحقیقاتی کشور بودیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی دربارهٔ احتمال معرفی توفیقی برای تصدی سمت وزارت علوم در مجلس، گفت: وی در نظام آموزش عالی از مقبولیت ویژه ای برخوردار است و در همین دوران کوتاهی که شاهد حضور وی به عنوان سرپرست وزارت علوم بودیم، شور و نشاط خاصی به دانشگاه های کشور بازگشته است که به عملکرد و تجربیات ایشان باز می گردد.

تاجگردون تاکید کرد: توفیقی می‌تواند از نیروهای ارزشمند در وزارت علوم استفاده کند و در دوران صدارت ایشان شاهد رشد فضای علمی و تحقیقاتی کشور باشیم، وی همچنین از جمله کسانی است که می‌توانند منزلت اساتید، دانشجو و دانشگاه رو به جایگاه اصلیش خویش بازگرداند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص مواضع منفی بعضی از نمایندگان در باره حضور توفیقی در وزارت علوم، تصریح کرد: پرداختن به موضوعاتی همچون رای اعتماد به وزرا از نگاه سیاسی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و باید برنامه محور بودن و همچنین تجربیات اشخاص پیشنهادی را در نخستویت بررسی و نقد قرار داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مجلسیان در بررسی‎های خود تجربیات و سوابق و برنامه محور بودن آقای توفیقی را مورد توجه خود قرار دهند و برنامه های ایشان رو مورد نقد قرار دهند تا هم شاهد نتیجه گیری بهتر در این باره و همچنین کمک به دولت در راستای تحقق اهداف آن باشیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.